نمایشگاه بولونیا یک رویداد مجازی ویژه تدارک دید

تهران(پانا) - مسئولان نمایشگاه کتاب کودک بولونیا اعلام کردند، یک برنامه جایگزین نمایشگاه ۲۰۲۰ تدارک دیده‌اند تا این رویداد را به صورت آنلاین برگزار ‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه بولونیا یک رویداد مجازی ویژه تدارک دید

به گزارش پابلیشرز ویکلی، با وجود اینکه پیشتر اعلام شده بود نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ۲۰۲۰ لغو شده و به دلیل گسترش ویروس کرونا برگزار نمی‌شود، النا پازولی مدیر نمایشگاه کتاب کودک بولونیا اعلام کرد: «احساس می‌کنیم باید همچنان نقش خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار برای خلق کتاب کودک ایفا کنیم.»

وی افزود: «با وجود لغو نمایشگاه، ما اینجا هستیم و صحنه تجارت کتاب و این صنعت خلاقه را با بالاترین کیفیت و با هدف گسترش هر چه بیشتر کارهای باشکوه ناشران کتاب کودک، کارگزاران ادبی، تصویرگران، نویسندگان و کارشناسان ارایه کنیم.»

به دنبال اعلام خبر لغو نمایشگاه امسال کتاب کودکان بولونیا، اکنون مدیران این نمایشگاه اعلام کرده‌اند از چهارم ماه می (۱۵ اردیبهشت) یک سری از ابتکارات دیجیتالی جدید را ارایه می‌کنند. این برنامه‌ها شامل یک نمایشگاه کتاب مجازی به صورت کامل با ارایه نمایشگاه‌ها و صحنه‌ای برای معرفی حقوق جهانی اثر و نیز پلتفرمی که امکانات ارایه لیسانس‌ها و دیگر معاملات تجاری را فراهم کند از طریق PubMatch.com خواهد بود.

مقامات نمایشگاه با وجود اینکه پیشتر نمایشگاه فیزیکی را لغو کردند اکنون اعلام کرده‌اند تصمیم دارند امکانات جدیدی برای ناشران کودکان ایجاد کنند.

آنها اعلام کرده‌اند این صحنه جدید برای ناشران و غرفه‌داران ثبت شده در نمایشگاه ۲۰۲۰ به صورت رایگان باز خواهد بود. هر یک از شرکت‌کنندگان یک امکان ورود به سیستم را به صورت انحصاری دریافت می‌کند که این امکان را فراهم می‌آورد تا در جلسات شرکت کنند یا میزبان جلسات باشند، یک فهرست حقوق مجازی را ارائه دهند و نمونه‌های PDF کتاب‌شان را عرضه کنند.

بازدیدکنندگانی که برای دوره ۲۰۱۹ ثبت نام کرده بودند نیز می‌توانند در دوره ۲۰۲۰ بولونیا امکان ورود به سیستم را داشته باشند.

گفته شده علاوه بر صحنه‌ای برای ارایه امتیاز کتاب، نمایشگاه کتاب کودکان بولونیا محتوای گسترده‌ای را در وب سایت آنلاین خود ارایه می‌کند که شامل مصاحبه، معرفی کتاب و یک وبلاگ برای انتشار اخبار، اطلاعات و یادداشت‌هایی از سوی چهره‌های مهمان خواهد بود.

در بخش «دیوار تصویرگران» نیز، تصویرگران متقاضی می‌توانند کارت‌های ویزیت، کارت پستال و پوستر خود را قرار دهند. بخشی نیز برای ارایه رویدادهای ویژه و شبکه ارتباطی برای تصویرگران تدارک دیده شده است.

رییس نمایشگاه قول داده است که با ابتکارهای جدید دیجیتالی بتوان فضا، محتوا و جادوی نمایشگاه کتاب بولونیا را ارایه کرد. وی البته تاکید دارد که این به معنی جایگزینی برای نمایشگاه نیست اما می توان با چالش ایجاد شده روبه رو شد و راه‌های جدیدی برای گسترش این رویداد کشف کرد.

قرار است برنامه کامل رویداد مجازی نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ۲۳ آوریل در روز جهانی کتاب و کپی رایت، اعلام شود.

نمایشگاه کتاب کودکان بولونیا ۲۰۲۱ سال آینده از ۱۲ تا ۱۵ آوریل برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار