وقتی «کرونا» سوژه نقاشی دیواری می‌شود

تهران(پانا) - این روزها مایع ضدعفونی کننده و ماسک به سوژه نقاشی‌های دیواری «داکار» پایتخت «سنگال» تبدیل شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وقتی «کرونا» سوژه نقاشی دیواری می‌شود

به گزارش رویترز، یکی از این نقاشی‌های دیواری که ۱۰ متر طول دارد، اثر گروه هنرمندان گرافیتی به نام «RBS CREW» است که قوطی‌های رنگ خود را وقف سلامت عمومی کرده‌اند.

عبارت «همه علیه کووید ۱۹» با حروف بزرگ زرد و سیاه در بخشی از این نقاشی دیواری نوشته شده است.

«یک تشکر بزرگ از کادر پزشکی» عبارت دیگری است که بر روی دیوار یکی از دبیرستان‌های «داکار» نقش بسته است.

سرپرست این گروه گرافیتی می‌گوید:«ما به عنوان شهروندان سنگالی، یک وظیفه و یک مسوولیت برای بالا بردن آگاهی مردم بر عهده داریم. از آنجایی که اکثریت جمعیت فاقد سواد خواندن و نوشتن هستند، ما هنرمندان از طریق تصاویر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم.»

تا روز جمعه ۱۱۹ مورد ابتلا به ویروس «کرونا» در «سنگال» گزارش شده است. تا این تاریخ هیچ مورد مرگی در اثر ابتلا به این ویروس در این کشور به ثبت نرسیده است.

آمار ارائه شده از میزان مبتلایان به این ویروس نسبت به بخش‌هایی از آسیا و اروپا کمتر است اما «سازمان جهانی سلامت» هشدار داده اقدامات پشیگیرانه قاره آفریقا رضایت بخش نیست.

سرپرست این گروه گرافیتی معتقد است همین نکته اهمیت تبلیغ اقدامات پیشگیرانه و از بین بردن اطلاعات نادرست درباره این ویروس از جمله شایعه‌ای که فقط افراد سفید پوست به این ویروس مبتلا می‌شوند را بالاتر برده است.

نقاشی‌های دیواری دیگری نیز در سایر نقاط «داکار»، افرادی را در حالی که دستان خود را با آب و صابون می‌شویند و به سمت آرنجشان عطسه می‌کنند، به تصویر می‌کشد.

طی یک دهه اخیر، «داکار» هر ساله میزبان فستیوال «Festigraff» بوده که به عنوان مهم‌ترین فستیوال هنر گرافیتی آفریقا شناخته می‌شود و هنرمندان بسیاری را از سراسر جهان به این نقطه جذب می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار