گندزدایی و ضدعفونی محیط توسط ادارات قزوین انجام شود

قزوین (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اعلام کرد همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برای مقابله با کرونا ملزم به گندزدایی و ضدعفونی محیط خود شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
گندزدایی و ضدعفونی محیط توسط ادارات قزوین انجام شود

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، چهارمین جلسه کمیته سالم سازی محیط ظهر پنجشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

علی فرخزاد اظهار کرد: خوشبختانه ۹۹ درصد مردم استان قزوین با پویش «در خانه می مانیم» در روز طبیعت همکاری کردند و این امر موجب شد بسیاری از نگرانی‌ها در خصوص اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در سیزده فروردین برطرف شود.

وی بیان کرد: هر جا به مردم اعتماد کرده و کارها را به آنها سپرده ایم به نتیجه رسیده ایم و همکاری مردم در روز طبیعت نشان داد مردم ما از فرهنگ بالایی برخوردارند که اگر تصمیم به همکاری و مشارکت بگیرند کارهای بزرگی را رقم می‌زنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: امیدواریم روند همکاری و مشارکت مردم تا ریشه کنی ویروس کرونا در کشور و استان تداوم یابد و بتوانیم هر چه زودتر از شر این ویروس نجات پیدا کنیم.

وی گفت: مقرر شد از روز شنبه ادارات ضروری با ۳۰ درصد ظرفیت خود خدمت رسانی کند که در این راستا باید ضدعفونی ورودی و محیط ادارات بخوبی توسط خود دستگاه انجام شود.

فرخزاد یادآور شد: نظارت بر کارهای ضد عفونی و گندزدایی معابر باید توسط مرکز بهداشت همه روزه و به صورت دقیق صورت گیرد تا شاهد بروز مشکلاتی در این خصوص نباشیم.

وی در ادامه برنامه ریزی بر اساس گزارش‌های دقیق را مهم دانست و تصریح کرد: موضوع ارائه آمار دقیق و مستمر از کارهای انجام شده بسیار مهم است و باید نمایندگان فرمانداری‌ها، همکاری کنند تا تیم‌های عملیاتی سپاه، بسیج و سایر نهادها به صورت دقیق و بر اساس فرم‌های مرکز بهداشت اقدامات خود را تهیه و ارائه کنند.

فرخزاد گفت: نظارت بر جایگاه‌های سوخت از دیگر اموری است که باید در اولویت قرار گیرد و اگر صاحبان جایگاه‌ها به رعایت موارد بهداشتی بی تفاوت بودند به جای پلمب جایگاه که می‌تواند در خدمت رسانی اختلال ایجاد کند نسبت به جریمه سنگین نقدی اقدام کنند تا نواقص برطرف شود.

وی در مورد رعایت نکات بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم اظهار کرد: به جای تأمین دستکش برای مراجعان که هزینه زیای دارد بهتر است نسبت به استفاده از محلول‌های ضدعفونی دست برای خریداران مراجعه کننده به فروشگاه‌ها اقدام شود تا شاهد آلودگی نباشیم.

در ادامه نمایندگان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار