در جلسه کمیته انتظامی اجتماعی ستاد کرونا

وزیر کشور: فعالیت مشاغل با سه اولویت‌ امتیازبندی شده است

تهران (پانا) - وزیر کشور در جلسه کمیته انتظامی اجتماعی ستاد کرونا گفت فعالیت مشاغل با سه اولویت‌بندی ریسک پایین، ریسک متوسط و ریسک بالا و با شاخص‌هایی امتیازبندی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: فعالیت مشاغل با سه اولویت‌ امتیازبندی شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه نشست کمیته انتظامی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: این بیماری به خاطر عدم رعایت یا بی مبالاتی‌هایی که ممکن است صورت گیرد می‌تواند با همان شیب افزایشی ادامه پیدا کند، پس تا نهایت موضوع یعنی زمان کشف دارو و واکسن موثر و اقدامات بالای بهداشتی ما با این خطر در جامعه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با این بیماری در شرایط فعلی فاصله اندازی اجتماعی و فیزیکی در جامعه است تا اطمینان صددرصد ایجاد شود.

وزیر کشور همچنین افزود: دوستان ما در وزارت بهداشت اصرار دارند تمام ملاحظاتی که تاکنون از طرف مردم رعایت شده است باید ادامه داشته باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: همکاری مردم بعد از ۲۰ فروردین برای مهار کامل کرونا باید ادامه داشته باشد. اگر بازفعالیت در حوزه‌های مختلف اتفاق بیافتد به معنای رفع معضل کرونا یا کنترل قطعی آن نیست.

رحمانی فضلی ضمن اشاره به افزایش تسلط کادر درمانی کشور گفت: از آن جا که آگاهی‌های عمومی هم بالا رفته و نحوه آشنایی پزشکان و پرستاران ما با این ویروس هم بیشتر شده است، قطعا مدیریت این بیماری آسان‌تر خواهد شد.

رحمانی فضلی در ادامه با تشکر از ناجا، بسیج، وزارت بهداشت، استانداران و فرمانداران گفت: امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد تا بتوانیم در ادامه راه در کنترل بیماری موفق شویم.

فعالیت‎‌های مناسب در طرح فاصله گذاری اجتماعی

عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی و بحث نظارت بر اصناف مطرح شد و وزارت بهداشت نیز گزارش از فعالیت خود ارائه کرد.

وی با تشکر از مردم بابت همکاری در اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد: تصور ما از اجرای این طرح این میزان موفقیت نبود.

وزیر کشور افزود: ما یک فضای عدم اجرا و همکاری را همیشه در طرح هایمان پیش بینی می‌کنیم در حالی که این بار با آگاهی، ​اطلاع و همکاری خوب مردم مان هیچ خلائی را در اجرای این طرح ندیدیم به ویژه در روز طبیعت که یکی از نگرانی‌های مان بود مردم به خوبی همکاری کردند.

وزیر کشور افزود: زمان آغاز عادی فعالیت‌ها مشخص نیست و اگر هم در برخی مشاغل بعد از مهلت تعیین شده فعالیت‌ها عادی شود به معنای عادی شدن شرایط نیست و وزارتخانه‌ها در این خصوص باید آمادگی و برنامه‌‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

امتیازبندی مشاغل بر اساس ریسک آن‌ها

رحمانی فضلی در جلسه کمیته انتظامی اجتماعی ستاد کرونا گفت: فعالیت مشاغل با سه اولویت بندی ریسک پایین، ریسک متوسط و ریسک بالا و با شاخص‌هایی امتیاز بندی شده است.

رحمانی فضلی گفت: وزارت بهداشت، وزارت صمت و اصناف و اتحادیه‌ها با هم پروتکل را بنویسند و در جریان نوشتن پروتکل‌ها حتما نظر‌های تخصصی، تجربی و عینی این مشاغل مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای اجرا و نظارت نیز سازوکار‌هایی پیش‌بینی و اجرای آن به بحث و بررسی گذاشته شد و یک سری فعالیت‌های دیگر که عمومی هستند مانند حرم‌ها، ​نماز‌ها، ورزشگاه‌ها و سایر جا‌هایی که برای تراکم جمعیتی هستند، مقرر شد تا پروتکل‌هایی مشخص شود که تایید شد و بازنگری انجام گرفت و از دوستان ما به عنوان متولیان این امر در ستاد نماز جمعه کمک گرفته شد و ان شاء الله بعد از تصمیم گیری ستاد ملی و لحاظ کردن این شرایط بتوانیم فعالیت‌ها را به صورت بیشتری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار