سیف: سازمان دانش آموزی منطقه1سال گذشته رشد چشمگیری در جذب مربیان و پیشتازان داشت

تهران (پانا) - زهرا سیف، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه1، در گفتگو با خبرگزاری پانا، عملکرد سازمان دانش آموزی منطقه1 در سال98 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سیف: سازمان دانش آموزی منطقه1سال گذشته رشد چشمگیری در  جذب مربیان و پیشتازان داشت

سیف، با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و تندرستی برای ملت ایران به خصوص خانواده بزرگ آموزش و پرورش، گفت: ابتدا از همراهی صمیمانه مدیران، معاونین و مربیان پرورشی منطقه در اجرای برنامه ها کمال تشکر را دارم. این همکاری درعملکرد سازمان دانش آموزی منطقه1 بسیار تاثیر گذار بوده است. در رابطه با عملکرد سازمان دانش آموزی در سال 98 با توجه به تقویم اجرایی، می توان به این موارد اشاره نمود: اجرای برنامه های آغاز سال تحصیلی و جشن شکوفه ها و مراسم های هفته دفاع مقدس، عزاداری به مناسبت شهادت امام حسین(ع) سید و سالار شهیدان و عزاداری پیشتازان متوسطه دوره اول که در امام زاده صالح و همچنین در تمام مدارس اجرا شد. ارسال بخشنامه ها وپیگیری آنها از جمله، برگزاری مرحله اول مسابقهمداحی، در سطح مدارس؛ برگزاری مرحله دوم مسابقه منتخبین مدارس در کانون رضوان و معرفی مداحان برگزیده به اداره کل؛ برگزاری مراسم "اهلا من العسل" وحضور دانش آموزان عضو "رسد" در این برنامه که بسیار مورد توجه والدین و پیگیری آنها قرار گرفت. اجرای جشن مهر عاطفه ها در همه مدارس منطقه و جمع آوری گزارش ها ازکمک های نقدی و غیرنقدی، شرکت پیشتازان همراه خانواده در مراسم آیینی و معنوی پیاده روی اربعین وزیارت عتبات عالیات کهالحمدلله، دستاورد های مهمی به همراه داشت.

مدیر سازمان دانش آموزی منطقه1 افزود: با توجه به ایام مبارک ماه ربیع برنامه های شاد و باشکوهی به مناسبت جشن میلاد پیامبر اعظم در سینما رضوان برگزار شد. دانش آموزان پیشتاز دختر وپسر در مقاطع مختلف تحصیلی مهمان سازمان دانش آموزی بودند و در حاشیه آن نمایشگاه های مختلفی نیز برگزار شد. همچنین هماهنگی با مدارس پایلوت جهت آمادگی برای اعزام به راهپیمایی ۱۳ آبان و در اختیار گذاشتن لباس فرم تشکیلات دانش آموزی (دستمال گردن، کاور و کلاه) وهمراهی آنها در مراسم، ارسال اسامی حضور پیشتازان در مسابقه گلایدر به استان، ارسال بخشنامه مسابقه جشنواره الگوی برتر و فریادهای شادی به مدارس، تشویق و توجیه مربیان جهت شرکت در جشنواره، تشکیل کمیته پایگاه تغذیه سالم هر ماه و بررسی شیوه نامه مذکور و رفع موانع و مشکلات و فرآیند صدور مجور پایگاه تغذیه سالم، از برنامه های سازمان دانش آموزی منطقه بود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مانور سراسری زلزله، در مدارس و آموزش عملی آمادگی در برابر زلزله در تمام مدارس منطقه گفت: مانور زلزله به صورت خاص در مدارس پایلوت، پس از برگزاری جلسات متعدد و با همکاری تمام سازمان ها وارگان های مرتبط وهماهنگی شهرداری، نیروی زمینی ارتش، آتش نشانی و هلال احمر در مدرسه آزاده اجرا شد که با استقبال وکمک فعال دانش آموزان پیشتاز، بسیار مهیج وآموزنده برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سال 98 با جذب 8435 نفر از دانش آموزان و ساماندهی مربیان و پیشتازان سازمان دانش آموزی و ثبت در سامانه مذکور شاهد رشد بسیار چشمگیری در این زمینه بودیم. برگزاری کلاسهای آموزشیو توانمند سازی ویژه مربیان "رسد"، برگزاری آموزش یاورمربیان پیشتازدختر و پسر، ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم به مدت ۶ روز در کانون رضوان، آموزش خبرنگاری، برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی و برگزاری نشست صمیمی اعضای شورای دانش آموزان منطقه با مدیر و معاونین محترم منطقه، و ارسال لیست به اداره کل از دیگر اقدامات سازمان دانش آموزی منطقه به شمار می آید.

زهرا سیف افزود: پیشتازان سازمان دانش آموزی در مراسم های مختلف مذهبی، ملی و غیره؛ برنامه های مختلف پرورشی و سازمان دانش آموزی در سطح منطقه به عنوان گروههای خیرمقدم، تشریفات، حاملان قرآن، سرود با لباس تشکیلات پیشتازان، حضور فعال داشتند.

وی گفت: از دیگر اقدامات سازمان دانش آموزی، میزبانی برگزاری جلسات کمیته همکاری حوزه علمیه وآموزش وپرورش منطقه یک، برگزاری جلسات هم اندیشی با نهاد مردمی فاطمیون جهت برگزاری همایش ها ومراسمات پیشتازان، جلسات هم اندیشی با انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران، جلسات هماهنگی با بسیج شمیرانات، تشکیل جلسات یاریگران زندگی ، جلسه نمایندگان لباس فرم در کانون رضوان، برگزاری نشست منتخبین شورای دانش آموزی منطقه بود.

او عنوان کرد: سیل مهربانی دانش آموزان منطقه یک با اهدای کفش و جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی به مناطق سیل زده که با همراهی پشتازان و مدیران مدارس صورت گرفت؛ برگزاری جشن شب یلدای جوانه های کانون رضوان و برگزاری جشن روزجهانی کودک مسابقات و برنامه های متنوع با همکاری واحد بهداشت به مناسبت هوای پاک در کانون رضوان، کلاسهای فرهنگی، هنری، ورزشی کانون رضوان نیز از جمله فعالیت های انجام شده، زیر نظر سازمان دانش آموزی بود.

مدیر سازمان دانش آموزیمنطقه1 گفت: حضور فعال پیشتازان در مراسم های بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی، مسابقات خاطره گویی، نقاشی و دلنوشته برای سردار دلها در تمام مدارس منطقه انجام گردید و بهترین آثار به اداره کل ارسال شد. مراسم با شکوه عزاداری یاس بی نشان با حرکت دسته های سینه زنی پیشتازان در میدان تجریش و درجوار بارگاه امامزاده صالح(ع)، برگزاری همایش نوجوانان فاطمی در سینما رضوان و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب توسط پیشتازان، بسیار قابل توجه بود.

وی در رابطه با برنامه های متفاوت دانش آموزی جهت بزرگداشت یوم الله دهه فجر که به مدت ۱۰ روز انجام شد، گفت: نواختن زنگ انقلاب در جماران و مدرسه کاشف الغطا منطقه1، گلباران جایگاه امام در حسینه ی جماران، حضور در مرقد امام خمینی(ره) و تجدید بیعت دانش آموزان پیشتاز با آرمان های امام، برگزاری جشن های شاد پیروزی انقلاب توسط دانش آموزان در سینما رضوان، اجرای صبحگاه مشترک در اداره برای همکاران، گلباران مرقد شهدا توسط پیشتازان، برگزاری همایش و جشنواره شهدا و لاله های روشن با عنوان لاله های روشن سرزمینم در ۶ مدرسه، ساخت بزرگترین پرچم سفالین نقش برجسته جهان، برگزاری جشنواره دست سازه ها دانش آموزان، از فعالیتهای مشترکی بود که سازمان دانش آموزی و مدارس در ایام الله دهه فجر انجام دادند.

سیف، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه1 در ادامه با اشاره به میزبانی سازمان در اجرای برنامه های مختلف گفت: سازمان دانش آموزی منطقه1 با افتخار میزبان جلسه مدیران سازمان های دانش آموزی و اجرای مسابقات مختلف از جمله مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم، نقالی، شاهنامه خوانی، قصه گویی، مشاعره، سرود، تئاترعروسکی ونمایش روی صحنه در سطح منطقه ومعرفی به استان بود.

در پایان سیف ضمن آرزوی سالی پر برکت و سرشار از سلامتی با توجه به ایام درگیری با بیماری کرونا برای ملت ایران، گفت: سازمان دانش آموزی منطقه1 در این ایام با استفاده از شبکه ها، کانالها وگروههای فضای مجازی با مرور آموزش های مختلف تئوری و عملی مباحث سازمان و با اعلام پویش های مختلف از قبیل "درخانه بمانیم"، "ما کرونا را شکست می‌دهیم"، "همه با هم در خانه بمانیم"، "نه به سفر"، "همه پیشتاز برای سلامتی"، "سین هشتم نوروز امسال سلامتی"، "پویش در خانه پیشتاز شو"، "پیشتازان همه سفیران سلامت"، "آموزش و تربیت تعطیل نمی‌شود" وآموزش ساخت ماسک و غیره سعی در حضور فعال در این عرصه داشت.

در پایان سیف اظهار امیدواری کرد که با مدد الهی و همکاری و همیاری همه مردم هر چه سریعتر از این مرحله با سلامتی عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار