رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه:

تا کنون 32 ماده درسی با بیش از 150محتوای آموزشی تولید و منتشر شده است

زنجان (پانا) - تولید محتواهای آموزشی، تاکنون مستمر و بی وقفه حتی در ایام نوروز نیز ادامه داشته است و با اینکه ویروس کرونا، حوزه آموزش را تحت تاثیر قرار داد ولی با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تا کنون 32 ماده درسی با بیش از 150محتوای آموزشی تولید و منتشر شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مهری علوی نیا رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه گروه های آموزشی در سراسر استان در این ایام خوش درخشیدند، گفت: شرایط موجود، اهمیت و نقش و جایگاه گروه¬های آموزشی را در دستگاه تعلیم و تربیت، به خوبی نمایان ساخت.

وی افزود: تولید محتواهای آموزشی، تاکنون مستمر و بی وقفه حتی در ایام نوروز نیز ادامه داشته است و با اینکه ویروس کرونا، حوزه آموزش را تحت تاثیر قرار داد ولی با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد.

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه اداره کل با اشاره به دغدغه¬مندی و اخلاص معلمان و مدیران مدارس استان ابراز داشت: در همین شرایط دشوار، همکاران ما شعار «آموزش تعطیل نیست» را سرلوحه کار خود قرار دادند و طبق تأکید مدیرکل آموزش و پرورش استان بر تشکیل کمیته آموزش¬های مجازی، با تمام وجود اقدام به فعالیت در این زمینه کردند.

علوی نیا ضمن تقدیر از تلاش¬های همکاران حوزه معاونت آموزش متوسطه استان و حضور مستمر رؤسای ادارات مرتبط با آموزش، جلسات این کمیته تا پایان سال 98 را منظم و مفید خواند و تصریح کرد: در سال جدید نیز کماکان گزارش عملکردها به صورت مجازی ارائه می¬ شود و این اداره با توجه به ماهیت وظایف خود، بلافاصله پس از تعطیلی مدارس، ارائه خدمات آموزش مجازی را آغاز نمود.

وی تولید فیلم و محتواهای آموزشی دیداری و نوشتاری در دوره¬های اول و دوم متوسطه نظری و فنی-مهارتی با تلاش و همکاری گروه¬های آموزشی در استان، نواحی و مناطق را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این حوزه برشمرد و اظهار داشت: در تولید فیلم و محتواهای آموزشی مدیون زحمات¬ دبیران توانمند استان هستیم که در این زمینه صمیمانه با ما نهایت همکاری را داشتند.

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه اداره کل با اشاره به فعالیت های اثرگذار ادارات فناوری اطلاعات، آموزش دوره¬های اول و دوم و فنی-مهارتی و روابط عمومی در ضبط فیلم¬های آموزشی و انتشار محتوا گفت: در زمینه تولید فیلم و محتواهای آموزشی دیداری در دوره اول و دوم متوسطه رشته های علوم انسانی علوم تجربی و ریاضی فیزیک و معارف و فنی و مهارتی تا کنون 32 ماده درسی با بیش از 150محتوای آموزشی با تدریس گروه¬های آموزشی و دبیران توانمند استان تدوین و بیش از 150 محتوای نوشتاری شامل نکات مهم و چکیده مطالب کتاب های درسی و حل تمرین ها و نمونه سوال هم در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان و کانال اطلاع رسانی فضای مجازی درج شده است.

علوی نیا طراحی آزمون¬های آنلاین برای سنجش آموخته¬های دانش آموزان به عنوان خود ارزیابی تکوینی با سوالات طراحی شده از سوی گروه¬های آموزشی را از دیگر برنامه های این اداره خواند و افزود: ایجاد بستر اختصاصی آزمون¬های آنلاین برای مدارس متقاضی با اختصاص کد کاربری و رمز مخصوص و ایجاد مدیریت گروه¬های مجازی برای مدیران مدارس متوسطه استان برای هم¬اندیشی و ایجاد بستری برای گزارش مدیران از دیگر برنامه های اجرا شده توسط اداره تکنولوژی آموزشی بوده است.

وی فعالیت¬های مستمر دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی¬های حرفه ای معلمان در جهت ترغیب و تشویق همکاران در ایام تعطیلی و ایجاد فرصتی برای شرکت در بخش مقالات شانزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس تابستان 99 به میزبانی استان زنجان را گامی در جهت توسعه حرفه ای معلمان دانست و اضافه کرد: ایجاد و مدیریت مجازی کلاس شیشه¬ای از سوی گروه توسعه شایستگی¬های حرفه ای معلمان استان برای درج محتواهای تولید شده از سوی دبیران استان، فضایی برای هم افزایی و اشتراک تجارب تدریس همکاران ایجاد کرد.

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه اداره کل ضمن تاکید بر دریافت بازخورد از آموزش های مکمل گفت: دریافت بازخورد آموزش¬های مکمل اداره کل، در شبکه¬های مجازی از ناحیه مدیران با تکمیل فرم اطلاعات 10409 در سامانه نظارت مدارس در راستای پیگیری روند آموزشی دانش آموزان انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار