آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشکده علوم پزشکی نیشابور افتتاح شد

نیشابور (پانا)- آزمایشگاه جامع تحقیقات ویروس شناسی دانشکده علوم پزشکی نیشابور افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشکده علوم پزشکی نیشابور افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور محسن عظیمی نژاد در مورد راه اندازی این آزمایشگاه جهت سهولت در تشخیص بیماری کرونا اظهار کرد: بدون شک تلاش، وحدت و همبستگی شما در درمان و پیشگیری از این بیماری نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان ثبت خواهد شد.

عظیمی نژاد ادامه داد: امروز شاهد به ثمر رسیدن خدمتی دیگر به مردم در حوزه سلامت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

او نقش سیستم خدمات بهداشتی درمانی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با افزایش ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و حفاظت از افراد می‌توان از شیوع، موارد مرگ و ابتلای این بیماری کاست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: تا ۶فروردین، تعداد ۸۲۵نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور پذیرش شدند که از این تعداد،۷۰۸نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند؛ به عبارتی ۷۵ درصد افراد مرخص شدند که این موفقیت، ناشی از تلاش‌های همکاران بهداشتی و درمانی در بیمارستان است.

این مقام مسئول افزود: بیشترین افراد مبتلا در نیشابور را گروه سنی بین ۴۰تا ۶۰سال هستند، آمار‌ها نشان می‌دهد که افراد زیر بیست سال نیزبه این بیماری مبتلا شده اند و با افزایش سن، میزان بروز و مرگ ناشی از آن افزایش پیدا می‌کند. همچنین بیشترین مرگ‌ها در سنین بالای هفتاد سال است که در جمعیت مرد‌ها فوت بیشتر و در جمعیت زن‌ها ابتلای بیشتری را در نیشابور تا کنون شاهد بودیم.

او بیشترین آمار شیوع این بیماری را در بخش مرکزی نیشابور دانست وتصریح کرد: با پیگیری‌های مکرر و با توجه به وضعیت کرونا در نیشابور و تجهیزات و امکانات موجود برآن شدیم که آزمایشگاه جامع ویروس شناسی را در نیشابور راه اندازی کنیم.

عظیمی نژادگفت: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی نیشابور، با حدود ۸۰۰ متر زیربنارمشتمل بر بخش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، صنایع غذایی، میکروب شناسی، ویروس شناسی، کشت سلولی مولکولی، بایو بانک مرکزی و کلینیک تخصصی HTLV۱ است که با مبلغی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شد و با تیمی مجرب از اعضای هیئت علمی و کارشناسان بخش‌های مختلف از جمله ژنتیک و ویروس شناسی، آماده خدمت به همشهریان عزیز و سایر هم استانی‌ها می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار