استقرار پلیس خراسان شمالی در ۱۶ نقطه برای طرح فاصله گذاری اجتماعی

بجنورد (پانا) - فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: نیروی پلیس برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ترددها در ۱۶ نقطه ایستگاهی استان مستقر شده و حضور دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
استقرار پلیس خراسان شمالی در ۱۶ نقطه برای طرح فاصله گذاری اجتماعی

سردار مظاهری نیروی انتظامی، در خط مقدم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، از شب گذشته، کنترل مبادی ورودی و خروجی استان را به صورت ویژه در دستور کار دارد و نیروهای پلیس در سه نقطه از بجنورد مستقر شده اند.

وی افزود: نیروهای پلیس در شهرستان مانه و سملقان در ۲ نقطه، گرمه سه نقطه، جاجرم سه نقطه، اسفراین ۲ نقطه، فاروج یک نقطه و شیروان ۲ نقطه مستقر هستند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: پلیس هیچ اغماضی در برخورد با متخلفان ندارد و با قوت، اقتدار و رافت با خاطیان برخورد می شود.

سردار مظاهری افزود: حفظ امنیت و سلامت مردم اولویت ما است و از مردم انتظار می رود توصیه های پزشکان را رعایت کرده و توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نواقص و اشکال هایی که در برپا کردن ایست و بازرسی بود، با همراهی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برطرف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به ممنوعیت افراد غیرساکن به داخل شهرها افزود: خودروهایی که اجازه ورود به شهر ندارند، به کنارگذر هدایت می شوند و در شهرهایی که کمربندی ندارند، عبور خودروها از داخل شهرها کنترل شده است و رانندگان نباید در شهر، توقف داشته باشند و بلافاصله باید شهر را ترک کنند.

وی اظهار داشت: افراد هم استانیکه مسافر بوده و به محل سکونت باز می گردند، پس از تب سنجی و غربالگری، اگر علایمی نداشته باشند، به شهر ورود پیدا می کنند و در صورتی که تب داشتند به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند و به هیچ عنوان اجازه ورود به محل سکونت خود ندارند.

وی با بیان اینکه مردم باید مسافرت را لغو کنند افزود: آنان که به مسافرت رفته اند، باید هر چه زودتر بازگردند که البته برای این افراد هم شرایط، اندیشه شده است.

سردار مظاهری خاطرنشان کرد: سرپیچی از این موارد با برخورد پلیس روبه رو و متخلف، علاوه بر جریمه پنج میلیون ریالی، با توقیف یک ماهه خودرو روبه رو می شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: از طریق سامانه مربوط، به شهرستان اعلام شده تا توقیف خودروها، در محل سکونت افراد انجام شود البته اگر راننده، فرمان پلیس را اجرا نکند، توقیف در محل هم انجام می شود.

بنا بر ابلاغ ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی ساعت صفر امروز تا ۱۵ فروردین است که با هدف به حداقل رساندن تماس های بین مردم و محدودیت در ترددهای بین شهری به اجرا در می آید.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد که تا روز پنجشنبه شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۵۹ نفر و شمار فوتی ها نیز بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه به ۲۴ نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار