معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خبر داد:

خسارت 600 ملیارد تومانی سیل اخیر به استان فارس

شیراز (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از سامانه جدید بارشی با احتمال وقوع سیل از جمعه هشتم فروردین‌ماه در استان خبر داد و گفت در سیل روزهای آغازین سال جاری، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
خسارت 600 ملیارد تومانی سیل اخیر به استان فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمود رضایی کوچی عنوان کرد: در سال زراعی جاری (از اول مهرماه ۹۸ تاکنون) کل بارندگی در استان فارس حدود ۳۱۸ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته حدود ۳۵ میلی متر و نسبت به میانگین کشوری حدود ۸۰ میلی متر افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در بارندگی اخیر در ۱۰ شهرستان استان به بخش‌های کشاورزی، زیربنایی، عمران شهری، دام، طیور و عشایر خسارت وارد شد که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان مجموع خسارت اخیر استان است که ما در چهارچوب روش های متعارفی که وجود دارد این میزان خسارات را به دولت اعلام کردیم.
رضایی افزود: همچنین تاکنون در ۹ شهرستان بحث سرمازدگی را داشتیم که این مساله نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به دنبال داشت.
وی ادامه داد: متاسفانه در سیل اخیر، هفت نفر از شهروندان استان جان خود را از دست دادند که پنج نفر از این جانباختگان مربوط به شهرستان مهر، یک نفر مربوط به شهرستان لارستان و یک نفر مربوط به شهرستان قیر و کارزین بودند.
این مقام مسیول اضافه کرد: در شهرستان مهر چهار نفر از جانباختگان به هشدارها توجه نکرده و به کوهنوردی رفته بودند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین گفت: در هفته پیش‌رو از روز جمعه سامانه جدید بارشی وارد استان فارس می شود که این بارندگی‌ها تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.
رضایی افزود: مرکز این بارندگی در روز جمعه شمال و مرکز استان است و پیش بینی می شود حدود ۱۰ میلی متر بارندگی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در روز شنبه نیز این سامانه بارشی کل استان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان را در بر می‌گیرد که پیش بینی می‌شود ۲۰ تا ۵۰ میلی متر بارندگی داشته باشیم.
معاون استاندار فارس گفت: همچنین در روز یکشنبه بارندگی ها در کل استان به ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب ادامه خواهد داشت که بارش تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.
رضایی افزود: در روز دوشنبه بیشتر بارندگی ها در جنوب غربی خواهد بود که تا ۱۵ میلی‌متر بارندگی پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: مردم در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ارتباط با پیشگیری و مقابله با کرونا، باید آمادگی لازم را برای مواجهه با سیل احتمالی داشته باشند؛ چرا که با ورود سامانه بارشی جدید احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، صاعقه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید در محورهای مواصلاتی اصلی استان پیش بینی می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از مردم خواست از تردد و توقف طولانی مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری کنند و حداقل تردد ها را در جاده ها داشته باشند.
رضایی افزود: همچنین چرای دام در مناطق مستعد سیل کاهش یابد و از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز شود.
وی ادامه داد: همچنین احتمال خسارت بر بخش کشاورزی وجود دارد که کشاورزان باید از این موضوع اطلاع لازم را داشته باشد.
معاون استاندار فارس از همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداران استان خواست موارد احتیاطی را در نظر بگیرند و اطلاع رسانی لازم را به مردم داشته باشند که مراقبت‌های لازم انجام شود تا بارندگی اخیر باعث خسارت به بخش کشاورزی، زیرساخت ها و سایر بخش های دیگر نشود.
رضایی بیان کرد: این بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت و شاید در روزهای بعد نیز شاهد بارندگی در استان باشیم. بنابراین مردم باید حتما احتیاط‌های لازم را داشته باشند تا میزان خسارت و تلفات احتمالی کاهش پیدا کند.
بیشتر شدن کنترل ها در عبور و مرور شهروندان
وی ادامه داد: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت عبور و مرور کنترل های لازم در چند روز آینده صورت می گیرد و این کنترل ها بیشتر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: کسانی که به سفر رفتند حتما برای بازگشت خود برنامه‌ریزی کنند.
رضایی افزود: مایحتاج مورد نیاز مردم به صورت ۲۴ ساعت تامین می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی از مردم خواست دورهمی های نوروزی و سفرهایی که ضرورت ندارد را متوقف کنند تا این سفرها منجر به شیوع بیماری ویروس کرونا نشود.
معاون استاندار فارس گفت: هر کدام از مردم که احساس کردند علائمی از بیماری کرونا دارند حتما با شماره تماس‌های اعلام شده تماس بگیرند و از طریق سیستم های خود مراقبتی اطلاعات خود را ثبت کنند تا از وضعیت خود مطلع شوند.
لزوم مراقبت‌های بیشتر برای عبور از موج دوم کرونا
رضایی افزود: مردم توجه داشته باشند که از موج اول ویروس کرونا عبور کرده‌ایم و موج دوم آن در راه است که حتما باید در روزهای آینده کنترل و مراقبت‌های بیشتری صورت بگیرد تا روز به روز شاهد کاهش تعداد مبتلایان و ریشه کن شدن این بیماری باشیم.
وی ادامه داد: در استان فارس تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، به گونه‌ای که میزان مبتلایان در حال کاهش هستند. اما باز هم نیاز به همکاری مردم داریم و به همین دلیل سخت‌گیری‌ها بیشتر می‌شود تا این بیماری هرچه سریعتر ریشه کن شود.
معاون استاندار فارس گفت: مردم در تعطیلات پیش رو و سیزده بدر در خانه بمانند تا از موج دوم شیوع بیماری کرونا نیز به خوبی گذر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار