انجام ۵۸۵ ماموریت اورژانس در استان فارس

شیراز(پانا) - نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه با حضور نماینده هیات رییسه، دبیر ستاد، نمایندگان معاونت ها و مدیران دانشگاه برگزار و اقدامات انجام شده حوزه های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته بررسی شد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
انجام ۵۸۵ ماموریت اورژانس در استان فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی و سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه گفت: در چهارمین روز از سال نو، تعداد مراجعان به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها در فارس، به سه هزار و ۳۵۷ بیمار رسید.

دکتر «محمدرضا حیدری» افزود: از این تعداد ۸۵ بیمار به دلیل مشکلات تنفسی و ۸۹ بیمار به دلیل مشکلات گوارشی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، مراجعه کرده و خدمات درمانی به آنان ارایه شده و ۱۴۷ عمل جراحی اورژانسی نیز در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها انجام شده است.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۳۰ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی و ۹ پایانه مسافربری بازدید شده است، اضافه کرد: ۱۸ نانوایی و ۱۴۲ تالار پذیرایی، رستوران، چلوکبابی، هتل، مسافرخانه، مهمانپذیر و آرایشگاه متخلف نیز در ۲۴ ساعت گذشته در استان تعطیل شد.

دکتر حیدری ادامه داد: ۲۸۸ مشاوره روانشناختی به هم استانی‌ها ارایه شد و به ۵۶۷ نفر نیز در زمینه بهداشت فردی و محیط آموزش ارایه شد.

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی تعداد ماموریت‌های تیم‌های واکنش سریع را ۱۶ مورد در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد و گفت: در این بازه زمانی از ۶ هزار و ۸۲۷ نفر در ایستگاه‌های مشخص، تب‌سنجی شده است.

او در ادامه از آمار ۴۴ مصدوم حوادث ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها در این روز خبر داد.

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی در زمینه ماموریت‌های انجام شده از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس، ۵۸۵ ماموریت به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

دکتر حیدری گفت: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۳۲ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۰۴ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۲۸ ماموریت ترافیکی جاده ای و ۲۲۰ ماموریت غیرترافیکی جاده ای، بوده است، همچنین یک مورد غیرتصادفی نیز به کمک بالگرد اورژانس هوایی فارس انجام شده است.

او افزود: تعداد مصدومان حوادث ترافیکی بیست و چهار ساعت گذشته را ۷۴ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۲۴ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۵۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار