ایجاد زیرساخت های دانش آموزی لازمه ی تحقق «جهش تولید»

گرگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده است امسال باید دانش‌آموزان بیشتری را به سمت تولید کار هدایت کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد زیرساخت های دانش آموزی لازمه ی تحقق «جهش تولید»

به گزارش خبرگزاری،احسان گوهری راد، در خصوص الزامات تحقق «جهش تولید» در کشور اظهارکرد: تمام سعی رهبر معظم انقلاب و دولت این است که به نوعی بتوانند برای معیشت و اقتصاد کشور اقداماتی را انجام دهند لذا در سال های اخیر شعارهایی متناسب با حوزه اقتصاد در کشور تعیین می شود.

وی افزود: برای اینکه کار توسعه ای در کشور انجام شود، باید هر ساله با طی یک فرایند به توسعه یافتگی برسیم تا جهش اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

گوهری راد ادامه داد: با توجه به بستری که در این چند سال اخیر با تعیین شعارهای اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب ایجاد شده، امسال با توجه به نظر ایشان باید جهشی اتفاق بیفتد و کشور به سمتی و سویی حرکت کند که به آن توسعه مورد نظر و انتظار ایشان برسیم.

وی گفت: یکی از اصلی ترین کارهایی که می توانیم برای این منظور انجام دهیم بهره وری از نیروی انسانی است که البته باید در شرایط فعلی به طور بهتر و مطلوب تری از آن استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهارکرد: امروز باید هنرستان ها را به سمت تولید محوری و کارآفرینی و اصلی ترین اهدافی که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند ببریم و همچنین بتوانیم هنرستان ها را به عنوان بسترهای کارآفرینی در کشور قرار دهیم چون علمی است که با آن کار تولید می شود و می تواند ایده کار جدید داشته باشد.

وی توضیح داد: حتی دانش آموزانی که در رشته های نظری تحصیل می کنند هم باید با یک مهارت فارغ التحصیل شوند تا چنانچه در حوزه تحصیلی خود صاحب شغل نشدند با مهارتی که می آموزند بتواند به اشتغال بپردازند.

گوهری راد با بیان اینکه بستر لازم در استان گلستان جهت «جهش تولید» دچار کم و کاستی هایی است، اضافه کرد: محور تولید در استان کشاورزی است و بستر لازم وجود دارد اما متاسفانه آن صنعتی که بتواند در کشاورزی کار بزرگتری را انجام دهد ناقص است.

وی اضافه کرد: در استان از لحاظ نیروی انسانی و کارآمد دارای علم و تجربه، ظرفیت وجود دارد اما الزامات رسیدن به مرحله توسعه یافتگی در کنار این موارد لزوم ایجاد صنایع است و باید در این حوزه کار شود، سرمایه گذاری در بخش های خصوصی و دولتی صورت گیرد و خوشبختانه این امکان برای استان وجود دارد که گام آخر توسعه یافتگی را با قوت برداریم.

مهران میر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار