مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

پرداخت ۱۲۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری ها به آموزش و پرورش/ خیرین سال گذشته ۱۲.۸ میلیارد تومان به مدارس پرداخت کردند

گرگان (پانا) _ "احسان گوهری راد"مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، امروز (دوشنبه 23 دی) به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش داشتن ارتباط با سایر دستگاه ها و مردم است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۱۲۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری ها به آموزش و پرورش/ خیرین سال گذشته ۱۲.۸ میلیارد تومان به مدارس پرداخت کردند

به گزارش خبرنگار پانا ، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: یکی از اصلی ترین اهداف آموزش و پرورش این نیست که فقط دریافت کننده باشیم بلکه مردم و سایر دستگاه ها را وارد آموزش و پرورش کنیم و در تصمیم گیری های آموزش و پرورش دخالت دهیم.

وی تصریح کرد: مدارس هیئت امنایی، انجمنی و مدارس علوم معارف اسلامی صدرای سازمان تبلیغات اسلامی از مدارس مشارکتی استان هستند. گوهری راد ادامه داد: به منظور مشارکت مردم و سازماندهی و برنامه ریزی فعالیت های مشارکتی، در 24 دی سال 72 مجلس قانون شورای آموزش و پرورش را مصوب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه سرانه بسیار کمی به مدارس تزریق می شود، اظهارداشت: مدارس ما مجبور هستند از کمک های مردمی استفاده کنند و سیاست های آموزش و پرورش نیز در خصوص کمک گرفتن سایر دستگاه ها و موسسات در این قانون دیده شده است.

وی افزود: 15 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای آموزش و پرورش هستند و در شهرستان ها فرمانداران به عنوان روسای هر شورا فعالیت می کنند.

گوهری راد گفت: ما چگونگی استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه ها و ظرفیت مردمی را به سمت آموزش و پرورش سوق می دهیم و با توجه به ظرفیت این قانون می توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش باید یک تا 5 درصد عوارض ساختمان و ماده 100 شهرداری ها به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در 6 ماهه نخست امسال، یک میلیارد و 200 میلیون تومان از عوارض شهرداری ها به حساب آموزش و پرورش پرداخت شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان از محل عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش پرداخت شده بود که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم رشد قابل توجهی داشته باشد.

گوهری راد گفت: همچنین در سال گذشته 12 میلیارد و 800 میلیون تومان از طریق اولیا و مربیان و مشارکت های مردمی به مدارس استان پرداخت شد. وی افزود: در حال حاضر دو هزار و 600 مدرسه در استان وجود دارد که بیش از 400 مدرسه غیردولتی است و دو هزار و 200 مدرسه دولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهارداشت: 800 مرکز آموزش علمی زبان نیز در استان فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: حدود 80 هزار نفر از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

گوهری راد با اشاره به برنامه های هفته شوراهای آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار پانا ، گفت: نواخته شدن زنگ شوراها در مدرسه رجبی گرگان، برگزاری همایش استانی و تجلیل از شوراهای برتر استان، تجلیل از خیرین، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، میثاق با آرمان های امام و شهدا در تپه نورالشهدا گرگان، تقدیر از اعضای شورای آموزش و پرورش و افتتاح فضای آموزشی در آزادشهر از برنامه های این هفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار