معاون سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

جزییات نامه سازمان محیط زیست به دولت برای اجرای قانون هوای پاک

تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه اعتباری برای قانون هوای پاک در سال 98 تامین نشد، از پیگیری تامین منابع مالی برای اجرای قانون هوای پاک در سال 99 خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جزییات نامه سازمان محیط زیست به دولت برای اجرای قانون هوای پاک

مسعود تجریشی با بیان اینکه داشتن هوای سالم مطالبه مردم است، گفت: در قانون هوای پاک، وظایف دستگاه‌ها به صراحت مشخص شده است و راهکارهای دستگاه‌ها باید طبق قانون پیش برود. هر سازمانی وظیفه‌ای دارد که باید به درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ آیین‌نامه برای قانون هوای پاک مشخص شد که عمدتا بر اساس چالش‌ها و مشکلاتی است که از ابتدای دهه 90 در کشور داشتیم و راهکارها در آیین نامه‌ها گنجانده شده است، بنابراین آیین نامه‌ها مشخص می‌کند که چه نهادی باید چه کاری انجام دهد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره اعتبار قانون هوای پاک گفت: اعتباری برای قانون هوای پاک در سال 98 تامین نشد. در قانون برنامه پنج ساله ششم نیز هیچ ردیفی برای اجرای قانون هوای پاک دیده نشده است و امیدواریم در بودجه سال 99 اعتبار مالی این قانون تامین شود و این موضوع پیگیری خواهد شد.

تجریشی با اشاره به کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر در زمینه کاهش آلودگی هوا گفت: با اقدامات این کنسرسیوم منابع آلاینده هر شهر مشخص شده است و اقداماتی که باید انجام شود نیز مشخص است اما الزامات اجرایی آن نیاز به تامین منابع مالی دارد که مشکل ما در این بخش است.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست در سال گذشته نامه‌ای را برای دولت ارسال و درخواست کرد که بخشی از منابعی را که از طریق افزایش قیمت انرژی ایجاد می‌شود برای الزامات زیست محیطی و برای خرید اتوبوس‌های نو و خروج تاکسی‌های فرسوده هزینه شود.

تجریشی با تاکید بر اینکه شدت مصرف انرژی در کشور یکی از عوامل آلودگی هواست، گفت: اگر ۶ درصد مصرف انرژی در کشور کاهش یابد بخش بزرگی از مشکلات حل می‌شود. علاوه بر این وزارت نفت نیز اعلام کرد اگر ١٠ درصد مصرف گاز کاهش یابد، مشکلی برای تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها وجود ندارد تا مجبور شوند از مازوت استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار