نمکی: عده‌ای در داخل کشور خودزنی می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عده‌ای در خارج از این مرزها همواره تلاش می‌کنند اعتماد و وفاق ملی را در محور سلامت به هم بریزند و عده‌ای هم در داخل کشور خودزنی کرده و برای بیرونی‌ها که به ما فشار وارد می‌کنند، خوراک ایجاد کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نمکی: عده‌ای در داخل کشور خودزنی می‌کنند

تهران (پانا) - سعید نمکی روز یکشنبه درباره اقدامات نظام سلامت در مقابله با ویروس کرونا در کشور افزود: تا نیمه راه و تاکنون توانستیم بیش از بسیج ملی کنترل فشار خون، افراد را در بسیج ملی غربالگری و مقابله با کرونا ارزیابی کنیم. در بسیج ملی کنترل فشار خون حدود ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را پایش کردیم و در مورد کرونا تا ساعت ۱۰ صبح امروز توانستیم بیش از ۳۲ میلیون نفر را غربالگری کنیم. این یعنی مردم ایران، نظام سلامت کشور را قبول دارند.

وی ادامه داد: همواره این سفارش را به همکاران خود کردم که مبادا نظام سلامت را دچار آشفتگی سیاست زدگی کنید. وزارت بهداشت در کنار مردم، بدون آلودگی به سیاست زدگی و برای همه ایرانیان و مردم این سرزمین است و همواره با مردم خودمان در اوج صداقت صحبت می‌کنیم.

نمکی گفت: علاوه بر تحریم‌ها و فشار اقتصادی که به ما وارد می‌شود، برخی افراد جو روانی پریشانی را برای ما فراهم کرده و همکاران ما را در اوج دل به آتش زدن، نا امید می‌کنند و به جای حمایت روحی و معنوی و فکری، اذهان عمومی را علیه نظام سلامت تخریب می‌کنند. همان چهره‌هایی که در دفاع مقدس به صدام گرا می‌دادند تا سنگر بچه‌های را بزنند، به همان شیوه دل خدمتگذاران نظام سلامت را با ایجاد بی اعتمادی و شکاف در جامعه، می‌رنجاندند. وفاق ملی و همدلی جدید ملی را تجربه کرده و همه در کنار هم هستیم. از این وفاق و پیوستگی اجتماعی در تمام مسئولان که برای این خدمت در کنار هم هستند، به خود می‌بالم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ملت ایران به درستی فهمید که خدمتگذاران نظام سلامت همواره در کنار آنها هستند. در جایی که دیگران از آتش فرار می‌کنند، آتش نشانان نظام سلامت دل به آتش می‌زنند. جایی که دیگران از کانون عفونت و بیماری می‌گریزند، بچه‌های ما با عشق و علاقه و ایثار و فداکاری به کانون عفونت می‌روند و جان فشانی می‌کنند. به روح شهدای عرصه سلامت درود می‌فرستم که در این جریان شرمسار این روح‌های بلند هستم. همچنین به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم که در این ایام صبوری کردند و سفره هفت سین را بدون عضو خانواده خود چیدند. خیلی از همسران، دوری همسر را تحمل کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار