گیلان و قم استان های هدف رزمایش ارتش در مقابله با کرونا هستند

رشت (پانا) - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران : اعزام نیرو به گیلان را در قالب رزمایش لبیک یا خامنه ای یک هفته قبل اجرایی کردیم.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
گیلان و قم استان های هدف رزمایش ارتش در مقابله با کرونا هستند

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در دیدار با استاندار گیلان ضمن قدردانی از همراهی‌های استاندار این استان را بخشی از خاطرات مردم ایران خواند و گفت: نیروی زمینی توفیق یافت زمینه آرامش خاطر بخشی از مردم این خطه را فراهم کند.

وی تصریح کرد: در این رزمایش با پنج کارویژه، دو استان گیلان و قم را به عنوان استان‌های هدف قرار دادیم و به ۹ استان دیگر بنا به تقاضای استانداران ورود کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر وضعیتی آماده ارائه هرگونه خدمت موردنظر مدیر ارشد استانتا هر زمانی که استاندار گیلان صلاح بداند، هستیم.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه این استان همچنان یکی از پنج استان کانونی بیماری کروناست، گفت: نیروهای نزاجا در کنار دیگر عوامل امدادی، نظامی و درمانی با روحیه جهادگرانه و ایثارگری به مردم خدمت می کنند.

ارسلان زارع با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برای هماهنگی اعزام نیروهای لشکر ۱۶ زرهی قزوین نزاجا به گیلان خاطرنشان کرد: نیروهای نزاجا با چهار ماموریت ابلاغی به گیلان عزیمت کردند که ورود آنان به استان تأثیرات اجتماعی خوبی به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای پیش بینی و تدارک دو هزار تخت برای نقاهتگاه تأکید کرد، افزود: مکان های نقاهتگاه جانمایی شده بود که با اعلام آمادگی معاون آماد و پشتیبانی نزاجا برای استقرار ۵۰۰ تخت اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی معابر شهری و روستایی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با امکانات محدود انجام می‌گرفت، اظهار کرد: با ورود نزاجا و اعلام آمادگی برای ضدعفونی کردن معابر، مناطقی از بخش های مرکزی و غربی به عوامل نیروی زمینی محول شد که با روحیه جهادگرانه و ایثارگری با فوریت محقق شد.

زارع با بیان اینکه براساس توصیه‌های کارشناسان بهداشتی، قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا نیازمند کم کردن ترددها، سفرها و رفت و آمدهاست، اظهار کرد: گیلان همچنان یکی از پنج استان کانونی بیماری کروناست و این موضوع موجب خستگی کادر درمان شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: عدم پذیرش مسافران در گیلان به واسطه این بوده که ویروس کرونا در سراسر پهنه استان فراگیر شده و از این نظر نخواستیم که میهمانان به استان سفر کرده و در بازگشت این بیماری را از این خطه سوغاتی ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار