پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور تا اول فروردین کدام است؟

تهران (پانا) - بر اساس گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان از ابتدای مهر ۹۸ تا نخستین روز فروردین با ۳۳۲.۳ میلیمتر پربارش‌ترین حوضه اصلی آبریز کشور است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور تا اول فروردین کدام است؟

به گزارش ایرنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارش‌های حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان که درعین حال پربارش‌ترین حوزه‌های اصلی کشور در سال آبی جاری (مهر ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹) محسوب می‌شود، نسبت به سال آبی پارسال (مهر ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸) با بارشی ۳۸۳.۱میلیمتری، نشان از رشد منفی دارد.

کم‌بارش‌ترین حوضه اصلی آبریز کشور از ابتدای مهر ۹۸ تا روز نخست فروردین ۹۹ حوضه آبریز مرزی شرق با بارش ۸۶.۴ میلیمتر گزارش شده است.

میزان بارش‌های این حوضه در عین حال نسبت به سال آبی پارسال (مهر ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸) که ۶۵.۲ میلیمتر بود، رشد مثبت نشان می‌دهد.

حوضه آبریز دریای خزر از ابتدای مهر ۹۸ تا نخستین روز فروردین ۹۹، بارش ۲۸۰.۵ میلیمتری را تجربه کرده که میزان بارش‌های این حوضه نسبت به دوره مشابه پارسال که ۳۶۸.۲ میلیمتر بارندگی داشت نشان دهنده رشد منفی بارش است.

بارش‌های حوضه دریاچه ارومیه نیز از ابتدای مهر ۹۸ تا نخستین روز فروردین ۲۱۷.۸ میلیمتر است که نسبت به دوره مشابه پارسال که ۳۲۲.۸ میلیمتر بود رشد منفی را تجربه می کند.

میزان بارش ها در حوضه آبریز فلات مرکزی ایران نیز در سال آبی جاری (مهر ۹۸ تا پایان شهریور ۹۹) و تا نخستین روز فروردین ۹۹ درحالی به رقم ۱۲۷.۸ میلیمتر رسید که پارسال در همین بازه زمانی ۱۲۹.۶میلیمتر بارندگی داشته و با رشد منفی بارش روبرو شده است.

آخرین حوضه آبریز اصلی کشور، «قره قوم» است که میزان بارش‌های این حوضه تا نخستین روز فروردین ماه ۱۲۵.۵ میلیمتر بوده که نسبت به دوره مشابه پارسال که ۱۵۸.۷میلیمتر گزارش شده رشد مثبت دارد.

وضع بارش‌ها در کل کشور در سال آبی جاری ( مهر ۹۸ تا پایان شهریور ۹۹) و تا نخستین روز فروردین ۹۹ در حالی ۱۹۷.۹ میلیمتر گزارش شده که میزان بارش ها نسبت به دوره مشابه پارسال که ۲۲۴.۴ میلیمتر بارندگی داشته رشد منفی دارد.

میزان بارش‌ها در کل کشور نسبت به دوره میانگین درازمدت ۵۱ ساله که ۱۷۷.۲ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

پربارش‌ترین استان کشور نیز گیلان با ثبت ۷۳۱.۶میلیمتر و کم بارش ترین استان نیز یزد با بارش ۵۰.۸ میلیمتری گزارش شده است.

مجموع بارش‌های کلی کشور در آستانه روز جهانی آب، نشان می دهد که تاکنون سال پر آبی نداشته و همچنان اعمال روش های مدیریت مصرف از سوی مردم ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار