کاظمی: تشکل‌های دانش‌آموزی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته‌اند

تهران (پانا) -  معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های ارزنده بسیج دانش‌آموزی شهرقدس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضدعفونی کردن مدارس در شهرقدس بازدید کرد. 

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: تشکل‌های دانش‌آموزی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته‌اند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای ارزنده بسیج دانش‌آموزی شهرقدس در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضدعفونی کردن مدارس گفت: یکی از بخش‌های بسیار فعالی که همواره کشور را در وضعیت بحرانی کنونی یاری میدهد تشکلهای دانشآموزی و بسیج دانشآموزی است که به لحاظ نوع توانمندیها و ظرفیتهایی که در این تشکیلات وجود دارد به مبارزه و مقابله با کرونا ویروس پرداخته است.

او افزود: فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر این دو نهاد برای ضدعفونی کردن مدارس و آماده کردن فضاهای عاری از این ویروس ناشناخته برای تحصیل دانش‌آموزان قابل ستایش و چشمگیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در بحران‌های این چنینی می‌توانیم به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مجموعه‌هایی همچون تشکل‌های دانشآموزی پی ببریم و بسیج دانشآموزی همواره در همه بحران‌هایی که کشور با آن روبرو بوده در صحنه حضور داشته است، به ویژه در بحران شیوع ویروس کرونا که هم اکنون جهان و کشور عزیزمان با آن درگیر است، علاوه بر موضوع بهداشت و سلامت جامعه، همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را درگیر کرده است، توانست کمک بسیاری به کنترل این بحران چه در زمینه فرهنگ سازی و چه در زمینه ضدعفونی و گندزدایی و کمک به بهبود شرایط عمومی جامعه برساند و به شکل خستگی ناپذیری به مقابله با این ویروس ناشناخته پرداخته است.

او ادامه داد: در شرایط بحرانی که هم اکنون کشور ما با آن روبروست یکی از مهم ترین مسائلی که توجه عموم را به خود جلب کرد، فعالیتهای ارزنده بسیج دانشآموزی برای ریشه کن کردن ویروس کرونا بود که این موضوع بیانگر این است که روحیه جهاد و تلاش و جنگندگی نیروی بسیج در شرایط سخت در نوجوانان و جوانان ایران زمین زنده و شعله‌ور است.

کاظمی در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی کشور که سودجویان دست به احتکار مواد ضدعفونی و ماسک‌های بهداشتی زدند بسیج دانشآموزی شهر قدس با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خویش خط تولید ماسک های بهداشتی را راه اندازی کرد که روزانه ۱۰۰۰۰ ماسک بهداشتی تولید و توزیع می‌کند تا با قیمت مناسب به دست نیازمندان برسد و از شیوع این ویروس در سطح شهر جلوگیری و پیشگیری کند.

او یادآور شد: نیروی بسیج دانش‌آموزی یک عنصر بسیار مفید برای جامعه است که با فعالیت‌های این چنینی و با ارزش خویش نقش بسیار موثری در کنترل اوضاع دارند. فعالیت‌های ارزنده نیروی بسیج دانش‌آموزی علاوه بر اثرات و برکات مادی خویش بر جامعه اثرات تربیتی خوبی هم برای جامعه و خانواده‌های ایران زمین به خصوص افرادی که در این راه فعالیت می‌کنند دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در بخش‌های مختلفی از این دانش‌آموزان حمایت کنیم. یکی از بخش‌های حمایتی این است که با حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان چرخه های تولیدی این چنینی را راه اندازی کنیم و یکی دیگر از حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کمک به چرخه توزیع تولیدات این دانش‌آموزان و افرادی که در این چرخه تولید سهیم هستند است.

او در پایان اشاره کرد: اگر بتوانیم نیازهای جامعه را به عنوان بزرگترین جامعه مخاطب و بزرگ‌ترین بخش مشترکی که بین حاکمیت و ملت وجود دارد به کارگاه‌های تولیدی پیوند دهیم علاوه بر ایجاد امید و انگیزه در بین دانش‌آموزان قادر به توسعه خدمات در بخش‌های مختلف هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار