رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی:

بیش از 7 هزاردانش آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی از آموزش‌های مجازی برخوردار شدند

تبریز (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی از ارائه آموزش های لازم به 4 هزار و 82 دانش آموز با نیازهای ویژه و 3 هزار و 421 دانش آموز تلفیقی فراگیر در فضای مجازی در ایام تعطیلی مدارس با توجه به شیوع کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 7 هزاردانش آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی از آموزش‌های مجازی برخوردار شدند

مریم خوشبخت در گفت و گو با پانا بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، مدارس استان و به تبع آن مدارس دانش آموزان با نیاز ویژه نیز تعطیل شد.

او ادامه داد: به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و بر اساس تاکید سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، آموزش از راه دور و در بستر فضای مجازی در استان آغاز شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای طرح مدرسه مجازی، بر اساس جهت جغرافیایی در مناطق و نوع معلولیت دانش آموزان در نواحی پنج گانه تبریز، نواحی و مناطق استان به 9 قطب تقسیم شد و مسئولیت اطلاع رسانی و پیگیری اقدامات مدارس و مراکز به یک کارشناس واگذار شده است.

خوشبخت افزود: برای اجرای طرح مدرسه مجازی در استان، شبکه ای از افراد بصورت سلسله مراتبی با یکدیگر در ارتباط هستند و آموزش ها و نظارت ها در چند لایه انجام می شود.

او گفت: مدیر مدارس و مراکز بعنوان رئیس اجرای طرح در مدرسه شناخته می شود و موظف است اطلاعات کافی را به معلمان و گزارش های لازم را به مسئول قطب ارائه کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این طرح معلمان مدارس وظیفه آموزش دانش آموزان کلاس خود را بر عهده دارند که با ایجاد گروه هایی در بستر فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت پیام رسان های داخلی به آموزش دانش آموزان خود اقدام کرده اند و در مواردی که امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد معلمان از طریق تلفن و ارائه بسته های آموزشی به دانش آموزان خود آموزش های لازم را ارائه می دهند.

خوشبخت افزود: معلمان مشاوره و توانبخشی نیز بر اساس شرح وظایف خود به آموزش و توانبخشی دانش آموزان توجه جدی دارند.

او با بیان این که این طرح در 97 مدرسه اجرا می شود، گفت: 4 هزار و 86 دانش آموز با نیازهای ویژه و 3 هزار و 421 دانش آموز تلفیقی- فراگیر تحت پوشش طرح هستند و 987 نفر نیروی انسانی متخصص و متعهد اعم از کادر اداری و معلمان وظیفه تدریس و آموزش این دانش آموزان را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار