در میان بحران کرونا، وضعیت را قرمزتر نکنیم

خرم آباد(پانا) - زنجیره انتقال کرونا تنها با در خانه ماندن قطع می شود، با قرنطینه خود در منازل می‌توانیم مانع انتقال ویروس شویم و وضعیت را قرمزتر نکنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
در میان بحران  کرونا، وضعیت را قرمزتر نکنیم

باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش مبتلایان به این بیماری در بسیاری نقاط، وضعیت قرمز اعلام شده و اکنون به راحتی می توان بحران انتقال ویروس کرونا در سطح جامعه را مشاهده کرد.

مسئولان استانی هر کدام با تدابیری در پی تعطیلی بازار بوده و در تلاش هستند با تعطیلی اصناف غیرضروری میزان تردد مردم را کاهش دهند.

در این میان برخی ها بدون توجه به هشدارها و بدون داشتن تجهیزات بهداشتی در معابر تردد می کنند که این اقدام منجر به انتقال ویروس به دیگران می شود.

اما برخی ها با رعایت کردن دستورات و قرنطینه کردن خود همچنین صرف نظر از خرید سنتی آیین نوروز به پیشگیری از انتقال و ابتلای ویروس کرونا کمک می کنند.

با دستور سید موسی خادمی استاندار لرستان بازار شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، سلسله و دلفان بجز واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و بهداشتی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

این دستور با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح استان و احتمال همه گیری تعداد بیشتری از مردم طی روزهای آتی اتخاذ شد.

شهردار خرم‌آباد از بکارگیری عوامل سد معبر به منظور حفظ سلامت شهروندان از ویروس کرونا برای جمع آوری بساط فروشندگان سیار خبر داد.

محمد شریفی مقدم با اشاره به لزوم رعایت توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: با توجه به اینکه هرگونه تجمع کوچک و بزرگ در سطح شهر می تواند عاملی در شیوع کرونا باشد باید به هر شکل ممکن از به وجود آمدن تجمعات جلوگیری شود.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان لرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی اماکن ورزشی متعلق به این اداره کل و بیش از ۸۰۰ باشگاه خصوصی در استان را تعطیل اعلام کرد.

سید علی کریمی همچنین از لغو تمامی مسابقات شهرستانی و استانی و دوره های آموزشی و کارگاهی در لرستان خبر داد.

لشکر ۸۴ نیروی زمینی ارتش لرستان هم برای ضدعفونی کردن شهرستان سلسله به منظور مقابله با ویروس کرونا اقدامات خود را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار