امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان از طریق فرم‌های الکترونیکی ابلاغ شد

تهران (پانا) - معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع با صدور بخشنامه‌ای امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان از طریق فرم‌های الکترونیکی را به ادارت کل استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان از طریق فرم‌های الکترونیکی ابلاغ شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به شرایط خاص کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت و ایمنی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ارباب رجوع و کاستن از ترددهای غیر ضروری، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع بخشنامه‌ای مبنی بر حصول اطمینان از سلامت و ایمنی کارکنان و ارباب و انجام به موقع خدماتی که دستگاه‌های اجرایی باید به شهروندان ارائه نمایند به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در ادامه به بندهایی از این بخشنامه اشاره خواهد شد.

دستگاه‌های اجرایی موظف هستند؛

-براساس دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تامین امکانات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، موادضدعفونی کننده و نظیر آنها برای استفاده کارکنان خود اقدام کنند.

-ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان، نصب پیام‌ها و علائم هشداردهنده جهت آگاهی مراجعان برای تعامل مناسب با شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداستی در محیط اداری

کلیه مکاتبات اداری بین دستگاه های اجرایی و واحدهای تابعه دستگاه‌ها باید از طریق شبکه دولت و اتوماسیون اداری انجام شود و از پذیرش اسناد و مدارک و مکاتبات اداری که بصورت فیزیکی و غیر الکترونیکی ارسال می‌شود خودداری شود.

همچنین کلیه خدمات دستگاه‌های اجرایی به روش‌های زیر ارائه خواهد شد:

-ارائه خدمت به صورت الکترونیکی از طریق میز خدمت الکترونیکی، سامانه‌های الکترونیکی، برنامه‌های کاربردی دولت همراه و یا مراکز تماس

-ارائه خدمت از طریق پست به آدرس ذی‌نفعان

-ارائه خدمت از طریق دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی

-ارائه خدمت از طریق میز خدمت حضوری با کمترین تردد درون محیط اداری

شایان ذکر است کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف خواهند بود:

-امکان ثبت الکترونیکی درخواست خدمات و مکاتبات شهروندان از طریق فرم‌های الکترونیکی یا سایر روش‌ها و در صورت نیاز به مراجعه حضوری امکان نوبت‌دهی الکترونیکی را برای کلیه خدمات حضوری ظرف مدت 3 روز کاری فراهم کنند.

-از برگزاری همایش‌ها، جلسات عمومی، برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به صورت حضوری خودداری کنند و در حد ضرورت برنامه‌ها با استفاده از امکانات و فناوری‌های ارتباط غیر حضوری از قبیل ویدئو کنفرانس، شبکه‌های اجتماعی و آموزش‌های مجازی انجام شود.

-از اعزام کارکنان به ماموریت‌های اداری غیرضروری خوداری شود و در صورت ماموریت‌های ضروری و اجتناب ناپذیر با تایید بالاترین مقام مجاز در مرکز و استان انجام خواهد شد.

-ارائه خدمات الکترونیکی توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت دورکاری(کار در خانه) براساس مصوبه هیات وزیران بلامانع است و لازم است دستگاه‌های اجرایی برای انجام مکاتبات و فعالیت‌های اداری امکان لازم برای دسترسی الکترونیکی کلیه کارکنان خود را از خارج اداره فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار