هدیه فوتسالی‌ها به مردم ایران در روزهای مبارزه با کرونا؛ شیرینی بزرگ در راه است

تهران (پانا) - در لیست منتشر شده توسط سایت فوتسال پلنت برای دریافت جایزه‌های برتر فوتسال جهان در سال 2019، تا به امروز در 6 بخش، ایرانی‌ها نامزد دریافت جایزه برتر سال شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هدیه فوتسالی‌ها به مردم ایران در روزهای مبارزه با کرونا؛ شیرینی بزرگ در راه است

در حالی که این روزها ایران درگیر مبارزه با کرونا است و ورزش کشورمان به صورت کامل وارد تعطیلات اجباری برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس شده است و حجم وسیعی از اخبار پیرامون لغو رویدادهای ورزشی در سطح جهان مخابره می‌‌شود؛ خبری خوب در میان حجم وسیع اخبار مربوط شیوع کرونا ویروس، حال ورزش ایران را در روزهای پایانی سال 1398 خوب کرده است.

سایت فوتسال پلنت که به بررسی وضعیت فوتسال جهان به صورت حرفه‌ای می‌پردازد، مانند هر سال با رسیدن به نیمه‌های ماه مارس لیست نامزدهای دریافت جایزه برترین‌های سال میلادی گذشته را منتشر کرد و در همین راستا طی چند روز به مرور لیست نامزدهای برترین‌‍‌های سال 2019 فوتسال جهان از سوی این سایت معتبر اعلام شد تا در روزهایی که ورزش جهان در آستانه تعطیلی بلند مدت قرار گرفته است، هیجان برای معرفی بهترین‌های فوتسال جهان به وجود آید.

البته تا به امروز لیست 7 بخش " بهترین داور، بهترین گلر فوتسال زنان، بهترین بازیکن فوتسال جهان، بهترین گلر مردان جهان، بهترین تیم ملی جهان، بهترین مربی باشگاهی و بهترین مربی ملی جهان " منتشر شده است و هنوز نامزدهای 3 بخش " بهترین باشگاه، بهترین بازیکن جوان جهان و مرد سال فوتسال جهان " باقی مانده‌اند که پیش‌بینی می‌شود ایران در 2 بخش بهترین بازیکن جوان جهان و مرد سال فوتسال جهان نامزد داشته باشد.

ایران چشم انتظار سوت طلایی گلاره ناظمی

یکی از بخش‌هایی که ایران می‌تواند امید زیادی به دریافت جایزه در آن داشته باشد، بخش جایزه بهترین داور فوتسال سال 2019 جهان است که گلاره ناظمی داور فوتسال زنان ایران نامزد دریافت این جایزه شده است. ناظمی که در سال اخیر سابقه قضاوت در مسابقات بین‌المللی مردان جهان را هم دارد، در سال 2019 فینال جام باشگاه‌های مردان جهان را سوت زده و شانس بالایی برای رسیدن به این جایزه برای او قرار داده شده است.

در حالی که ایران تاکنون به این جایزه نرسیده است، گلاره ناظمی برای تاریخ‌سازی باید با داورهایی از کشورهای اسپانیا، مصر، کرواسی، ژاپن، ایتالیا، نیوزیلند، آمریکا، آرژانتین و روسیه رقابت کند.

دختران ایران امیدوار به تاریخ‌‎سازی

در بین ده نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن فوتسال زنان جهان، نام یک ایرانی به چشم می‌خورد که نشان دهنده روند رو به رشد این رشته ورزشی در بین زنان ایرانی است و نویدبخش روزهای بهتر برای فوتسال زنان ایران خواهد بود. سارا شیربگی ملی‌پوش تیم ملی فوتسال ایران که در لیگ برتر ایران برای تیم نامی نو اصفهان بازی می‌کند نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن فوتسال زنان جهان در سال 2019 شده است و امیدوار است تا برای اولین بار در تاریخ این جایزه به ایرانی‌ها برسد. البته نباید فراموش کرد که عدم حضور تیم ملی فوتسال زنان ایران در تورنمنت رسمی در سال 2019 شانس شیربیگی را برای دریافت این جایزه کم کرده است.

سارا شیربیگی برای دریافت این جایزه باید با فوتسالیست‌هایی از برزیل ( 4 نفر)، اسپانیا ( 2 نفر)، ژاپن، پرتغال و پاراگوئه رقابت کند.

دستکش طلا رویای شیرین عقاب آسیا

اما در بخش بهترین گلر فوتسال زنان جهان که طی 5 سال اخیر صاحب جایزه شده است، تیم ملی فوتسال زنان ایران یک نامزد دارد. فرزانه توسلی گلر تیم ملی فوتسال ایران و باشگاه نامی نو اصفهان تنها نماینده ایران در این بخش است که مانند سارا شیربیگی باید امیدوار به تاریخ‌سازی باشد و برای اولین بار در تاریخ ایران را به این جایزه برساند.

توسلی برای رسیدن به دستکش طلایی سال 2019 جهان رقیب‌هایی از برزیل ( 2 نفر)، اسپانیا ( 2 نفر)، ایتالیا، پرتغال، روسیه، اوروگوئه و ژاپن را پیش‌رو خواهد داشت.

شانس کم ناظم الشریعه برای تکرار جایزه شمس

در بخش بهترین مربی تیم‌های ملی در فوتسال جهان که به جایزه دیمیتری نیکولو معروف شده، سید محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران نامزد دریافت جایزه بهترین مربی ملی سال جهان شده است و باید برای دریافت این جایزه با 9 رقیب خود رقابت کند. نکته جالب توجه در این لیست این است که 4 اسپانیایی در بین نامزدهای دریافت این جایزه دیده می‌شوند که به ترتیب سرمربی تیم‌های ملی فوتسال مردان و زنان اسپانیا، زیر 19 سال اسپانیا و تیم ملی فوتسال تایلند هستند. دیگر نامزدهای دریافت این جایزه سرمربی‌های بومی تیم‌های ملی فوتسال پرتغال، برزیل، زنان برزیل، روسیه و زیر 20 سال ژاپن هستند.

پیش از این ایران یکبار در این بخش جایزه بهترین مربی ملی سال جهان را بدست آورده بود. در سال 2009 حسین شمس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران این جایزه را از آن خود کرده بود اما در این دوره با توجه به اینکه تیم ملی فوتسال ایران در سال 2019 فعالیت رسمی چندانی نداشته است احتمال اینکه این جایزه به ناظم الشریعه برسد بسیار پایین است.

تیم ملی ایران بدون تورنمنت رسمی کاندید شد

اما در بخش جایزه دریافت بهترین تیم ملی فوتسال جهان، نام تیم ملی فوتسال ایران برای دریافت جایزه در کنار 9 رقیب دیگرش دیده می‌شود. ملی‌پوشان فوتسال ایران برای دریافت این جایزه باید با " تیم‌های ملی برزیل، پرتغال، روسیه، اسپانیا، تایلند، زیر 20 سال ژاپن، زیر 19 سال اسپانیا و تیم‌های ملی فوتسال زنان برزیل و اسپانیا " رقابت کنند که البته با توجه به اینکه در سال 2019 ایران در تورنمنت رسمی حضور نداشت شانسی برای دریافت این جایزه ندارد.

پیش از این در سال 2009 تیم ملی فوتسال ایران این جایزه را بدست آورده بود.

رویای دستکش طلایی برای سپهر ایران

یکی دیگر از بخش‌هایی که فوتسال ایران در آن کاندید دریافت جایزه دارد، بخش جایزه بهترین گلر سال 2019 جهان است که سپهر محمدی گلر تیم ملی فوتسال ایران و باشگاه روسیه‌ای گازپروم اوگرا نامزد این جایزه شده است. محمدی برای دریافت این جایزه باید با گلر تیم‌های ملی فوتسال صربستان، اسپانیا ( 2 گلر)، برزیل ( 2 گلر)، آرژانتین، قزاقستان، ایتالیا و ژاپن رقابت کند.

در تاریخ یکبار ایران به این جایزه رسیده است و اینبار هم محمدی با عملکرد خوبش در لیگ برتر روسیه، شانس خوبی برای دریافت جایزه بهترین گلر سال 2019 دارد. سال 2010 مصطفی نظری این جایزه را برای فوتسال ایران به ارمغان آورده بود.

غیبت ایرانی‌ها در فوتسال باشگاهی

اما در بخش بهترین مربی باشگاهی فوتسال جهان نامی از ایرانی‌ها دیده نمی‌شود و رقابت بیشتر بین برزیلی‌هاست. در این بخش 5 سرمربی برزیلی نامزد شده‌اند که 4 سرمربی مربوط به تیم‌هایی از کشور برزیل هستند و یک سرمربی هدایت تیم غیرت قراقستان را بر عهده دارد، تیمی که حسین طیبی ملی‌پوش فوتسال ایران را در ترکیب خود دارد.

نکته جالب توجه در این بخش غیبت جیسوس ولاسکو پرافتخارترین مربی فوتسال باشگاهی جهان در بین نامزدهای دریافت جایزه سال است. این سرمربی اسپانیایی در 5 سال اخیر به طور متوالی جایزه بهترین مربی سال جهان را بدست آورد اما در این دوره نام او در بین 10 نامزد دریافت جایزه دیده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار