گیلان استان موفق در آغاز اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

رشت (پانا) - تاکنون بیش از یک میلیون نفر از گیلانیان در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در گیلان غربالگری شدند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گیلان استان موفق در آغاز اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ ارسلان زارع استاندار گیلان، امروز در نشست مقابله با کرونا و ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه برنامه های مقابله با کرونا در گیلان همچنان با جدیت ادامه دارد، گفت: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا که از چند روز پیش در استان آغاز شد با همکاری نیروهای بسیجی و مردم گیلان روند خوبی را طی می کند و این روند همچنان ادامه دارد.
او با قدردانی از مردم و کادر درمانی برای مشارکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون نفر معادل 42 درصد جمعیت گیلان در راستای اجرای این طرح، غربالگری و پایش شدند و امیدواریم در چند روز آینده همه گیلان پایش و غربالگری شوند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه غربالگری مردم از طریق سامانه سلامت و تماس تلفنی مراکز بهداشت انجام می شود افزود: افراد مشکوک به کرونا تا ارجاع به مراکز درمانی مشایعت شده و خانواده این افراد هم مورد ارزیابی قرار می گیرند.
ارسلان زارع همچنین از ادامه گندزدایی معابر و اماکن عمومی خبر داد و گفت: این روند ادامه دارد و با کمک بسیجیان قرار است این اقدام در همه مناطق استان تا قبل از نوروز انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و مشارکت 3 هزار بهورز و 7 هزار و 500 بسیجی در این طرح گفت: تاکنون 4 هزار و 600 نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی از بیمارستانهای گیلان ترخیص شدند.
ارسلان سالاری بار دیگر از مردم خواست از خانه خارج نشده و اصول بهداشتی را رعایت کنند.
محمدحسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان هم بر حمایت از کادر درمانی برای فائق آمدن بر ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: باید با تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی امکانات بهتری برای خدمات رسانی به بیماران فراهم کنیم.
سرهنگ توشه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان هم از آمادگی 13هزار بسیجی برای کمک به کادر بهداشتی و درمانی استان خبر داد و گفت: تا پایان مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیتهای مردمی پای کار هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار