50 درصد پرسنل در ادارات قزوین حضور یابند؛ اجرای طرح دورکاری کارمندان

قزوین (پانا) - رئیس اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین از حضور ۵۰ درصد پرسنل و کارمندان هر دستگاه در محل کار در هر روز از هفته خبر داد و گفت: این تصمیم در سیزدهمین نشست این ستاد که به ریاست استاندار برگزار شد، اتخاذ و مصوب شد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
50 درصد پرسنل در ادارات قزوین حضور یابند؛ اجرای طرح دورکاری کارمندان

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، سید حسین بی نیاز اظهار کرد: بر این اساس در هر روز از هفته ۵۰ درصد پرسنل و کارمندان هر دستگاه در محل کار حضور می‌یابند و مقرر شد با اطلاع رسانی لازم به مردم، آنها به جز موارد ضروری به ادارات مراجعه نکنند و در صورت وجود خدمات الکترونیکی دستگاه ها، بدون مراجعه به ادارات از خدمات آنها بهره مند شوند.

او افزود: اجرای دورکاری کارمندان در دستگاه هایی که امکان این نوع فعالیت وجود دارد نیز از هفته آینده با قوت بیشتری اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

بی نیاز با بیان اینکه براین اساس مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی باید با دورکاری کارمندانی که می توانند در منزل به کار و خدمت بپردازند، موافقت کنند، تصریح کرد: در دستگاه های اجرایی باید نکات بهداشتی لازم مورد رعایت قرار بگیرد و تمهیداتی اندیشیده شود که بدون تجمع، به ارباب رجوع پاسخ داده شود.

این مسئول گفت: یکی از دیگر مصوبات این نشست بستن درب همه بقاع متبرکه (امامزاده ها) و آرامستان های استان در پنجشنبه آخر سال و لحظه سال تحویل بود.

رئیس اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین اظهار کرد: این تصمیم با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ شده است.

بی نیاز ادامه داد: در این نشست مصوب شد با نظارت بخشداران و دهیاران، شهروندانی که در نوروز به روستاها و زادگاه های خود سفر می‌کنند، غربالگری سلامت شوند تا از انتقال ویروس کرونا به روستاها پیشگیری شود.

او افزود: در این نشست همچنین مصوب شد از ظرفیت خیران بخش سلامت برای مقابله و پیشگیری از کرونا بیش از پیش استفاده شود و مقرر شد شماره حساب کمک‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی (۳۷۱۶۸۵۹۹) در رسانه ها برای دریافت کمک‌های مردم معرفی و اطلاع رسانی شود.

بی نیاز اعلام کرد: در این نشست مصوب شد تا از ظرفیت اتاق اصناف و کسبه خوشنام برای بستن موقت واحدهای صنفی و مغازه ها استفاده شود تا در حد امکان از به کارگیری قوه قهریه و اجبار برای تعطیلی برخی واحدهای صنفی که خطر ابتلا و انتقال ویروس در آنها بالاست، جلوگیری شود.

او تصریح کرد: در همین خصوص در این نشست از اقدام خودجوش طلافروشان قزوین در بستن واحدهای خود نام برده شد و از این صنف قدردانی شد.

بی نیاز گفت: در این نشست مصوب شد یک تیم ارزیاب عملکرد دستگاه ها در اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را بررسی کرده و مدیران دستگاه های موفق تشویق شده و مدیران دستگاه های کم کار نیز تذکر گرفته و توبیخ شوند.

این مسئول افزود: در این نشست همچنان بهترین راهکار جلوگیری از انتقال و شیوع کرونا در خانه ماندن عنوان شد و از شهروندان درخواست شد تا به جز موارد ضروری و برای تهیه مایحتاج عمومی آن هم با رعایت کامل موارد بهداشتی از منزل خارج نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار