محسن هاشمی: اولویت نخست، تزریق امید و روحیه یکپارچگی به جامعه است

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت هر جامعه‌ای برای پویایی و حرکت، نیاز به انگیزه، امید، نشاط و اعتماد دارد و اولویت نخست ما، تزریق امید، روحیه، همدلی و یکپارچگی به جامعه است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: اولویت نخست، تزریق امید و روحیه یکپارچگی به جامعه است

محسن هاشمی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) و با اشاره به روزهای پایانی سال که در شرایط دشوار اپیدمی کرونا برای حدود نیمی از جهان، به ویژه هموطنان ایرانی در حال سپری شدن است، گفت: هر جامعه‌ای برای پویایی و حرکت، نیاز به انگیزه، امید، نشاط و اعتماد دارد و اولویت نخست ما، تزریق امید، روحیه، همدلی و یکپارچگی به جامعه است تا بتوانیم، از این همه سختی عبور کنیم.

وی با یادآوری اینکه نوروز گذشته با سیل آغاز شد، اما درون زشتی خسارت بار سیل، زیبایی همدلی و همراهی مردم را دیدیم، افزود: در همان اندک داشته خود، هموطن سیل زاده را نیز شریک می کردند. بحران سیل گذشت و گل ولای آن شسته شد؛ این ایثار و نوع دوستی در ذهن مردم گلستان، خوزستان و لرستان باقی ماند و باقی خواهد ماند.

هاشمی افزود: ایرانیان، به همان اندازه که زود رنج و عاطفی هستند، بخشنده و اهل گذشت و چشم پوشی‌اند و به دنبال بهانه‌ای برای رفع کدورت و ترمیم دلخوری ها و رفع گلایه ها هستند؛ پس قدر این مردم را بدانیم و از سرمهر با آنان سخن بگوییم و رفتار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در وانفسای خاورمیانه شاهد هستیم که در همین جهان اسلام، مردم سایر کشورها به بهانه های بسیار کوچکتر و کمتر از مشکلات جامعه ایران، به واکنش های سراسر عصبانیت و آشوب خواهی دست می زنند اما تمدن، فرهنگ و مداراطلبی ایرانیان موجب می شود تا تلاش کنند و همچنان امید به بهبود و گشایش را روشن نگه دارند.

وی با اشاره به سنت ایرانی یادآوری گذشتگان در پایان هر سال گفت: بی مناسبت نیست که در این ایام یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگمردی که تا آخرین روز عمر خود دغدغه مند و نگران آینده ایران و فرزندان وطن بود؛ گرچه پیش از جامعه در جریان مشکلات، تهدیدها و کمبودها بود، اما بیش از دیگران، امید به اصلاح و بهبود داشت.

هاشمی اظهار کرد: وی آخرین فردی بود که ناامید می‌شد و نخستین فردی بود که امیدوار می‌شد. از شکست‌ها پیروزی و از تهدیدها، فرصت می‌ساخت و رمز عبور از سختی‌ها و مشکلات را وحدت و همدلی می دانست اما نه وحدتی که از خاموشی صدای متفاوت حاصل شود، بلکه وحدتی که از همراهی تمامی سلیقه ها و صداها به دست آید. آیت الله رفسنجانی به خوبی می دانست برای ساختن آینده ایران نیاز به همه سرمایه ها، نیروها و استعدادهاست. فاصله ما با جهان توسعه یافته به حدی رسیده است که اگر از همه ظرفیت ها و امکانات و استعدادهای خود بهره بگیریم، نیاز به ده‌ها سال کار سخت وجود دارد. چه رسد که بخواهیم که بخش قابل توجهی از نیروها، استعداد و امکاناتمان را به بهانه تفاوت نظر و سلیقه حذف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این چهارمین نوروزی است که آیت الله در کنارمان نیست، افزود: میراث آیت الله رفسنجانی، راه و مسیر آبادانی و توسعه ایران است که برای عبور از این روزها، سخت به آن نیازمندیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار