عضو کمیته کشوری آنفولانزا به پانا پاسخ داد

آیا کاهش بویایی وچشایی از علایم اولیه کروناست

تهران (پانا) - عضو کمیته کشوری آنفولانزا می‌گوید کاهش حس چشایی و بویایی جزو علایم اولیه بیماری کرونا نیست و در موارد نادر، جزو علایم این بیماری محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آیا کاهش بویایی وچشایی از علایم اولیه کروناست

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که آیا کاهش حس چشایی و بویایی جزو علایم اولیه ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شود، گفت: اینکه در فرد بیمار، حس چشایی و بویایی کاهش یابد، جزو علایم نادر در ابتلا به بیماری کرونا است ولی در روند بیماری، بیمار با این علایم روبرو می‌شود اما اینکه شروع این بیماری با کاهش حس چشایی و بویایی باشد، در موارد نادر اتفاق می‌افتد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت موارد بهداشتی است، گفت: افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید همواره دست‌های خود را با آب و صابون بشویند، فاصله یک متری را با سایر افراد رعایت کنند، در اجتماعات از ماسک استفاده کنند و همچنین مایعات گرم بنوشند.

وی درباره تفاوت‌های سرماخوردگی، آنفلوانزا و ویروس کرونا گفت: علایم بیماری سرماخوردگی سبک است و معمولا تب زیر ۳۸ درجه است و دمای بدن به ندرت بالای ۳۸ درجه می‌رسد. سرماخوردگی با بروز تدریجی علایمی همچون آبریزش بینی، عطسه، سرفه و گرفتگی بینی همراه است اما مهم‌ترین علامت آن آبریزش بینی و عطسه است.

دکتر مردانی با بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری حاد ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی است، گفت: این بیماری با بروز ناگهانی تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه دیده می‌شود. بدن درد شایع‌ترین علامت آنفلوانزا است اما بیماری که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود، معمولا تب بالای ۳۹ درجه را تجربه نمی‌کند دمای بدن بین ۳۸ تا ۳۹ درجه است بنابراین اگر کسی تب خیلی بالایی داشت باید کمتر به فکر کرونا باشد. با این حال از نظر متخصصان بیماری‌های عفونی، هم‌اکنون به دلیل شیوع گسترده کرونا در کشور بروز عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی مربوط به ویروس کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

به گفته وی، چنانچه نگران ابتلا به بیماری کرونا هستید، می‌توانید با شماره تلفن ۴۰۳۰ وزارت بهداشت تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار