موسیقی اصیل ایرانی راهی برای پربار کردن اوقات فراغت واستفاده از تعطیلات اجباری کرونایی است

کاشمر(پانا)-نوازنده گروه سرود کانون گفت: موسیقی اصیل و با احساس ایرانی می تواند در این شرایط که ترس ویروس کرونا ‏بیشتر از ویروس شایع است آرامش و در خانه ماندن را ترویج دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
موسیقی اصیل ایرانی راهی برای پربار کردن اوقات فراغت واستفاده از تعطیلات اجباری کرونایی است

محمد رضا اسیابان در گفتگو با پانا گفت: بعد از یاد خدا همیشه با موسیقی آرام می شوم و استرس مواجهه با مشکلاتم کمتر می شود.در این شرایط که مجبورم بیشتر در خانه بمانم واز گروه و تمرین های گروهی فاصله گرفته ام نیز پناه بردن به سازهایم موجب می شود که آرامش یافته و احساس دلتنگی کمتری داشته باشم.

آسیابان گفت:موسیقی را از یازده سالگی نزد دایی خود عباس توحیدی که از هنرمندان مطرح شهرستان کاشمر است شروع کرده ومعتقد است که یک دوستدار هنر باید هر سازی را نزد استادی ماهر بیاموزد تا در آینده مشکلی نداشته باشد.و درواقع خشت اول اگر کج باشد تا هر کجا دیوار کج می شود بنابراین شروع حتما باید با یک استاد ماهر باشد.

وی در مورد سختی سازها گفت: آموختن هر سازی سختی های خود را دارد اما در یک نگاه کلی سازهای کوبه ای آسانتر از سازهای دیگر است اما به تنهایی مورد استفاده کمتری دارد.وی به علاقمندان توصیه کرد که آموختن را از کودکی شروع و استعداد و توانایی خود را شکوفا نمایند.

نوازنده حرفه ای دف ادامه داد موسیقی تاثیرات قوی در زندگی روزمره او گذاشته و موجب شده که در بسیاری از موارد که همکلاس های وی ضعف داشته و زود از کوره در می روند وی با آرامش وتفکر منطقی با مشکل برخورد نماید.از جمله در حال حاضر که ویروس کرونا موجب استرس شده وی در کنار درس با موسیقی و نوازندگی مشغول بوده وبه دیگران هم سفارش کرد که با آرامش و رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن از این مورد به سلامت عبور نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار