کرونا جان ۲۷ نفر را تاکنون در مازندران گرفت

مراکز مراقبت از بیماران تنفسی راه‌اندازی می‌شود

ساری (پانا) - ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونادر مازندران اعلام کرد که تاکنون ۲۷ نفر در استان در اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کرونا جان ۲۷ نفر را تاکنون در مازندران گرفت

به گزارش دبیرخانه ستاد اطلاع رسانی دولت در مازندران تا امروز تست آزمایش ۶۳۳ بیمار به کرونا ویروس در مازندران قطعی مثبت شد.

همچنین تعداد ۱۰۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۲۷ نفر تاکنون در مازندران بر اثر بیماری کرونا جان باختند.

۳۳۵ نفر از بیماران بستری بهبود یافته و از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

این ستاد از مردم خواست برای خرید از امکانات اینترنتی یا از آپ‌هایی که برای این منظور از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی شده است استفاده کنند.

طبق تصمیم ستاد کرونای مازندران، بازارها و اماکن فروش به غیر از مراکزی که به صورت مستقیم با قوت و زندگی مردم ارتباط مستقیم دارند مانند نانوایی‌ها، قصابی ها و ... به صورت یک روز در میان در طول هفته جاری فعالیت خواهند کرد. این تصمیم در راستای قطع چرخه انتقال بیماری از طریق محدودسازی ارتباطات افراد انجام می شود.

به منظور ایجاد ظرفیت در بیمارستان‌ها برای پذیرش بیشتر بیماران مقرر شد در اسرع وقت نسبت به راه‌اندازی مراکز مراقبت از بیماران تنفسی اقدام شود. این مراکز به بیمارانی که دوره درمان حاد را پشت سر گذاشته اند و نیازمند مراقبت هستند تا شرایط ایمن از نظر انتقال بیماری را بدست آورند با تشخیص پزشکان معالج بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد مدیریت کرونا ارائه خدمات می کند.

این ستاد تأکید کرد که برای کنترل این بیماری، بهترین کار، ماندن در منزل است. محدود‌سازی خودخواسته بیماران و اعضای خانواده آنها در منزل بهترین راه ‌حل قطع زنجیره انسانی انتقال و سرایت ویروس کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار