اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور در رشت افتتاح شد

رشت (پانا) - اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور امروز "دوشنبه" با هدف آموزش و مراقبت از بیماران بهبود یافته بیماری های حاد تنفسی امروز در رشت افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور در رشت افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور با هدف آموزش و مراقبت از بیماران بهبود یافته بیماری های حاد تنفسی در هتل المپیک رشت افتتاح شد.

دکتر ارسلان سالاری افزود: اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور با هدف آموزش خودمراقبتی و ارتقا آگاهی در خصوص بیماران بهبود یافته بیماری های حاد تنفسی راه اندازی شده، در این مرکز پرستاران متخصص و با تجربه در سه شیفت کاری در حال خدمت رسانی است، ضمن اینکه گروه پزشکی نیز به ویزیت افراد حاضر در مرکز مراقبت پرستاری اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: مرکز مراقبت پرستاری المپیک رشت، در دو فاز A و B اکنون با ۶۶ تخت آغاز به کار کرده و در فاز بعدی ظرفیت آن به ۱۸۴ تخت خواهد رسید.

پیش از این نماینده سابق تام الاختیار وزارت بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان با اشاره به آغاز برنامه عملیاتی ایجاد محله های اقامت سلامت گفته بود: این برنامه با همکاری سپاه قدس گیلان از امروز در رشت آغاز شده و در مناطق دیگر استان هم عملیاتی می شود.

شادنوش گفته بود : براین اساس بیماران دارای شرایط حاد در بیمارستان ها بستری می شوند که باید خدمات پزشکی ویژه ای به آنها ارائه شود اما تعدادی از بیماران که دوره بیماری را طی کرده یا در دوران نقاهت هستند و یا بستری شدند و شرایط بهتری دارند در محلهای اقامت سلامت نگهداری می شوند ودر این راستا با کمک سپاه قدس استان دو مجموعه بزرگ هتل المپیک و استراحتگاه سپاه با امکانات لازم در رشت فعال کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار