جعفر قربانی*

عزم جزم کرده‌ایم تا این بلای نامرئی را ریشه‌کن کنیم

ساری (پانا) - اعضای جامعه پزشکی و درمانی بر عقیده و همت خود می افزایند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا این بلای نامرئی را از ریشه برکنند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

آن‌ها زندگی را رها کردند تا ما زنده بمانیم. صحبت از سربازانی است که خط نگهدار این جنگ میکروبی شده‌اند. وقتی این میهمان نامرئی سرزده و بدون دعوت بر سر مردم آوار شد، نخستین جبهه مقابله با آن در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شد. هر چند امکانات موجود برای ایجاد خاکریزهای تدافعی کفایت نمی کرد، اما تیم های مختلف بهداشتی و درمانی از پزشک و پرستار گرفته تا بهیار و بهورز، همچون بسیجیان زمان دفاع مقدس بدون واهمه از ترس جان، دل به آتش سپرده و نبردی نابرابر را آغاز کردند.

سوغات این جانفشانی ها نیز ابتلاء تعدادی از اعضای جامعه پزشکی و مسئولین ستادی دانشگاه ها و مراکز درمانی به این بیماری بود که برخی از آنها نتوانستند از گذرگاه پر از مین‌های نامرئی کرونا به سلامت عبور کنند و جان خود را فدای نجات مردمشان کردند.

با وجود اینکه آمادگی لازم در همه مراکز و واحدها در تمامی سطوح شکل گرفته بود، اما به واسطه سبک شمردن این ویروس و بی‌توجهی به اخطارها هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

در مازندران نیز به دلایل مختلف از جمله ورود بی‌رویه مسافران به استان متاسفانه آمار مبتلایان روند افزایشی داشت و این موضوع باعث شده تا انرژی و توان بیشتری صرف مبارزه با این بیماری شود.

عزم راسخ برای دفاع از مردم در برابر این بیماری، چنان در دل آنان ریشه زده و حسی را به آنها داده که پیشتر سربازان مدافع وطن در خط مقدم دفاع از مرزهای سرزمین مان داشتند و دارند. با این اوصاف تلاش‌های جدی مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان همچنان ادامه دارد و این تلاش‌ها و خدمات بی‌منت و از خودگذشتگی‌های اعضای جامعه پزشکی از چشم مردم دور نمانده است و پیام‌های گرمشان انگیزه آنان را دوچندان کرده است.

فعالیت‌هایی که امروز همکارانم در همه بخش‌های مبارزه با کرونا از واحدهای ستادی شهرستان‌ها گرفته تا بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت و آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها و در مجموع همه اعضای بزرگ جامعه پزشکی و حوزه سلامت برای تامین سلامت مردم، بدون واهمه از تهدید ابتلا به این ویروس (با وجود اینکه می‌دانند ممکن است جانشان را تهدید کند) انجام می‌دهند، کمتر از بازکردن میدان مین توسط سربازان جان برکفمان در خطوط جبهه ها و جنگ تن به تن با دشمن نیست.

امروز امید مردم برای دفع این دشمن نوظهور به طلایه داران حوزه سلامت است و شک ندارم که نزد مردم روسفید خواهیم شد.

در این راه با وجود اینکه از برخی از خودی‌ها و نخودی‌ها ناملایماتی دیده‌ایم، ولی بر عقیده و همتمان می‌افزائیم و عزم خود را جزم کرده‌ایم تا این بلای نامرئی را از ریشه برکنیم. چون ما شیفتگان خدمتیم و عهدی که با مردم بسته ایم باقی می‌مانیم.

خوب می دانیم تنها با همدلی و کار سخت قادر به کنترل و نابودی این مهاجم میکروسکوپی خواهیم بود.

*مسئول امور رسانه مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار