شهردار شهرقدس : روز درختکاری فرصتی مناسب برای پیوند با طبیعت است

شهرقدس (پانا) - شهردار شهرقدس به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی از کاشت بیش از ۵۰۰ اصله درخت در حاشیه جنوبی رودخانه آیرین شهرقدس خبر داد .

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شهردار شهرقدس : روز  درختکاری فرصتی مناسب برای پیوند با طبیعت است

مسعود مختاری ، شهردار شهرقدس ، ضمن تبریک فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع ، تصریح کرد : منابع طبیعی و فضای سبز در زندگی روزمره شهروندان و شادابی و نشاط اجتماعی نقش اساسی دارد و به مناسبت هفته منابع طبیعی کاشت بیش از ۵۰۰ اصله درخت در منطقه حاشیه جنوبی رودخانه آیرین در دستورکار قرار دارد .

او در ادامه اظهار کرد : فرارسیدن پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگیری مانده ، به فرزندان خود آموزش میدهیم و به دست میراث داری و امانتداری ، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی بکوشیم .

او اذعان کرد : موضوع درخت و طبیعت بنابر سبقه تاریخی موجود برای ما ایرانیان از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده است و حتی در منابع و احادیث معصومین بزرگوار نیز مکررا نسبت به امر درختکاری و کشاورزی و احترام به طبیعت سفارش شده است .

مختاری بیان کرد : با توجه به رشد شهرنشینی در دهه‌های اخیر ، مهاجرت بالای مردم از روستاها به شهرها و بروز مشکلاتی چون آلودگی هوا ، موضوع حفظ منابع طبیعی و ارتقا سرانه فضای سبز شهری در دستور سیاستگذاران و مسئولان عالی کشور قرار گرفته است .

شهردار شهرقدس خاطر نشان کرد : شهرقدس با توجه به تراکم بالای جمعیتی و مساحت محدود جغرافیایی با مشکلات عدیده‌ای رو به روست و توجه مسئولان به فضای سبز شهری و احداث بوستان‌ها نقش مهمی را در راستای شادابی و نشاط اجتماعی و کاهش مشکلات زیست محیطی خواهد داشت .

مختاری گفت : مجموعه مدیریت شهری دوره پنجم قدس با توجه به رویکرد و توجه ویژه به مسئله ارتقا سرانه فضای سبز شهری ، تمهیدات و تصمیمات ویژه‌ای را در ۲ سال گذشته در این خصوص اتخاذ کرد که موجبات انقلابی را در حوزه فضای سبز شهرقدس پدیدار ساخت .

او در ادامه اشاره کرد : در همین راستا شهرداری قدس به احداث و بازسازی ۴۳ بوستان در سرتاسر نقاط شهرقدس و اجرای طرح توسعه کمربند سبز شهرقدس ، سرانه فضای سبز شهری قدس از ۶ متر به ۹/۵ متر ارتقا داده شد .

شهردار شهرقدس تاکید کرد : منطقه مذکور برای کاشت ۵۰۰ اصله درخت با توجه به دپوی نخاله و پسماندها ، پاکسازی نخاله برداری ، تسطیح و چاله کنی شد که در هفته منابع طبیعی این درخت‌ها کاشته خواهند شد .

خبرنگار : آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار