ایجاد ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته برای ویزیت بیماران کرونایی سرپایی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ایجاد ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته برای ویزیت بیماران کرونایی سرپایی خبر داد و گفت: این مراکز تا ۱۲ شب فعال بوده و به منظور جلوگیری از شلوغی بیمارستان‌ها؛ بیمارانی که نیاز به درمان و بستری ندارند را ویزیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته برای ویزیت بیماران کرونایی سرپایی در آذربایجان شرقی

عباسعلی درستی در این زمینه بیان کرد: ویروس تقریبا در تمام نقاط کشور منتشر شده و برای قطع مسیر‌های رشد ویروس راهی جز پیشگیری نداریم.

او افزود: گندزدایی و ضدعفونی روزانه سطوح، خیابان‌ها، اماکن عمومی و ارگان‌های استان با همکاری ارگان‌های مختلف همچنان در دستور کار قرار گرفته و اماکن عمومی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، قطار‌ها و ادارات هر روز به طور مرتب ضد عفونی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه هم به تازگی فعال شده و ۲۵۰ سم پاش برای آن‌ها تهیه شده و محلات هم ضد عفونی می‌شوند.

درستی یادآور شد: لازم باشد مجتمع‌های مسکونی هم ضد عفونی می‌شوند.

او در ادامه با اشاره به تدابیر بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در روستاها، بیان کرد: در روستا‌ها هم غربالگری، بیماریابی و کنترل از طریق سامانه انجام شده و اطلاعات افراد در این سامانه موجود بوده و افراد تردد کننده به این روستا‌ها یا آن‌هایی که با افراد آلوده ارتباط داشتند، غربالگری و در صورت نیاز به مراکز بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه متذکر شد: دستورالعمل ضدعفونی و گندزدایی محیط و مکان‌های عمومی را ارسال کرده‌ایم و کارشناسان ما بر نحوه گندزدایی کارخانجات بزرگ، مکان‌های عمومی و ادارات کل نظارت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار