معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش؛

استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش‌آموزی در پیشگیری خانواده‌ها از ویروس کرونا

تهران (پانا) - معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش‌آموزی در پیشگیری خانواده‌ها از از ویروس کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش‌آموزی در پیشگیری خانواده‌ها از ویروس کرونا

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهرزاد حمیدی در جلسه دبیرخانه کمیته مدیریت کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها برگزارشد، بر لزوم توجه به ظرفیت بالای سفیران سلامت در کنترل و پیشگیری همسالان، دوستان و خانواده‌ها از ابتلا به کرونا تاکید کرد و گفت: با ارتباط مستمر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی، باید برحسن اجرای دستورالعمل‌های مربوط به پیگیری‌های ویروس کرونا در مدارس و ادارات آموزش و پرورش نظارت کرد.

او با اشاره به نقش مهم تشکل‌های دانش‌آموزی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت گفت: آموزش همسالان و یادگیری از این گروه و الگوگیری از دوستان همواره به آموزش عمیق و تغییر رفتار در کودکان، نوجوانان و جوانان می انجامد که در شرایط امروز نیز باید از آن به بهترین شکل بهره برد.

حمیدی به اقدامات کم‌سابقه سفیران سلامت دانش‌آموزی در طرح‌های بهداشت و سلامت اشاره کرد و افزود: امروز آگاهی بخشی به خانواده‌ها یکی از مهمترین اقدامات درکنترل بیماری کروناست و دانش‌آموزان سفیر سلامت یکی از بهترین پل‌های ارتباطی با خانواده در روزهای تعطیلی مدارس هستند که می‌توانند با آموزش‌های از راه دور، پیشگیری خانواده‌ها از کرونا را به شکلی موثر انجام دهند.

او اشاره کرد: سفیران سلامت در این برهه حساس به عنوان افرادی داوطلب، پیام نظام بهداشتی کشور را به عنوان رابطین و ضابطین در منازل به اقوام و اعضای خانواده‌هایشان می‌رسانند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با تاکید بر اینکه سفیران سلامت یکی از تشکل‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است، گفت: از ضریب نفوذ آموزش دانش‌آموزان سفیر سلامت به همسالان، دوستان و خانواده‌ها و اطرافیانشان نباید غافل شد و دانش ‌آموزان توانمند و آموزش دیده تاکنون کارهای بزرگی در فرهنگسازی جامعه در حوزه‌های مختلفی همچون ارتقای فرهنگ ترافیک و پیشگیری از حوادث «همیاران پلیس» انجام داده و گره‌های بزرگی را با انتقال مفاهیم به همسالان و خانواده‌ها بازکرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار