کرونا و آزمونی متفاوت برای جوانان ایران اسلامی

ملارد (پانا) - فرماندار ملارد خطاب به جوانان این شهرستان پیرامون مبارزه با کرونا یادداشتی نوشت.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کرونا و آزمونی متفاوت برای جوانان ایران اسلامی

متن یادداشت سجاد برنجی فرماندار ملارد به شرح ذیل است :

در سال های گذشته ایران عزیزمان با بحران ها و مشکلات متفاوتی روبرو بوده، انشالله با همدلی و همراهی ملت فهیم و رشادت های جوانان وطن، پشت سر گذاشته خواهد شد.

مسائلی چون تحریم های ظالمانه، اقدامات گروههای تروریستی،انواع بلایای طبیعی چون سیل، زلزله و....گوشه ای از مصائب و ابتلائاتی است که دامان این ملت را گرفته است.

امروز نیز کشورمان با مشکلی روبرو شده که قطعا همچون سابق با اندیشه های خردمندانه، همت های والا و گام های استوار بر آن فائق خواهد آمد.

وجه تمایز این بحران این است که از سنخی متفاوت می باشد که طی سال های استقرار نظام جمهوری اسلامی هیچگاه ملت ما شبیه آن را تجربه نکرده است و نسل جوان ما لاجرم باید بدون بهره مندی از تجربیات نسل اول و دوم انقلاب به کارزاری سخت برود.

و این بدیع بودن نوع بحران پیشرو قطعا سندی خواهد بود بر میزان کارآیی و توانمندی نسل جوانی که قرار است گام دوم انقلاب را بردارد و همانطور که هر بحرانی بعد از رفع ملت و کشور ما را قوی تر کرده است ، غلبه بر این بحران نیز نسل جوان ما را برای طی مراحل بعدی قوی تر و مجرب تر می نماید.

شاید این موضوع کشور ما را چند وقتی درگیر نماید، لذا لازم است و توصیه می شود گروههای اجتماعی مختلف به ویژه جوانان کشور علاوه بر تکالیف فردی اقدامات زیر را انجام دهند:

در این کارزار سخت پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای درمانی عزیز کشورمان خط مقدم هستند، لازم است حتما در همین اوج بحران خودشان و خانواده هایشان مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند. شکل گیری کمپین های مختلف در فضای مجازی، تریبون ها و رسانه های رسمی در این زمینه باید نقش آفرینی بیشتری نمایند تا روحیه این عزیزان در شرایط حاد کاری در اوج بماند، بالاخص که شاید این شرایط چند هفته به طول بکشد.

مهمترین عامل غلبه بر این ویروس طبق نظر پزشکان و متخصصان رعایت اصول بهداشتی است توصیه می شود تمامی جوانان وطن در زمینه نشر حداکثری و تاکید بر این مهم اهتمام بورزند؛ علی الخصوص که بخشی از جامعه به دلایل فرهنگی و...هنوز خود را با این شرایط وفق ندادند و همچنین بعضی باورهای خرافی مانعی برای تلاشگران مبارزه با این مهمان ناخوانده است.

از راههای مهم کاهش گسترش این ویروس کم کردن ترددهای غیر ضروری و ماندن در منازل است. طبیعتا بخشی از افراد بالاخص افراد مسن که بیشتر در معرض خطر هستند در این زمینه با مشکلاتی روبرو خواهند شد لذا لازم است جوانان در سطح محلات در حد مقدورات این افراد را کمک نمایند.

نکته آخر اینکه امروز ملت ما برای پیروزی بر کرونا هم به "آگاهی" و "روحیه قوی " نیاز دارد. لذا فعالان مجازی که اکثرا جوان هستند باید با تمام توان به میدان بیایند تا از سویی در نشر اطلاعات درست و علمی، پیرامون این بیماری و راهکار غلبه بر آن و مبارزه با نشر مطالب غیر علمی و بی استناد اهتمام بورزند و از سوی دیگر باید با انتشار محتواهای امید بخش روحیه همه ملت را تقویت نمود تا این ترس فراگیر به همدلی ملی تبدیل شود چراکه ترس برادر مرگ است.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار