خواننده رپ می‌گوید مرتکب قتل عمدی پدرخوانده‌اش نشده است

150 دقیقه دفاع در برابر 11 پزشک جنایی

تهران (پانا) - خواننده رپ که متهم به قتل پدرخوانده‌اش است، در حضور تیم 11 نفره کارشناسان پزشکی قانونی به تشریح روز حادثه پرداخت. در حالی‌که اولیای دم برای حمیدرضا درخواست قصاص کرده‌اند، او مدعی شد بیماری پدرخوانده‌اش باعث مرگ او شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
150 دقیقه دفاع در برابر 11 پزشک جنایی

به‌گزارش جام‌جم، حمید رضا 25 ساله که خواننده رپ است، 24 مرداد سال 96 در جریان درگیری با شوهر مادرش در خانه‌شان در خیابان ملاصدرا باعث مرگ او شد. با دستور بازپرس جنایی پایتخت، او به اتهام قتل عمد بازداشت شد. متهم در تحقیقات به بازپرس جنایی گفت: با شوهر مادرم رابطه خوبی داشتم، اما او با مادرم بدرفتاری می‌کرد. آن‌روز متوجه شدم دوباره با مادرم درگیر شده و کتکش زده است. ناراحت شدم و برای ترساندن آن مرد به خانه‌اش رفتم. او را هل دادم که به دیوار یا کمد برخورد کرد. نفهمیدم چطور حالش بد شد و بعد از سه روز جان باخت. او بعد از بازسازی صحنه قتل، روانه زندان شد.

در ادامه، فرزندان متوفی برای این خواننده رپ درخواست قصاص کردند. بعد از آن کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند که مرگ پدرخوانده این خواننده به‌خاطر خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به آهیانه راست بوده است. زمانی‌که متهم به این نظریه اعتراض کرد، پرونده برای بررسی به هیات سه نفره، پنج نفره و سرانجام به هیات هفت نفره پزشکی قانونی ارسال شد و آنها اعلام نظر کردند که متهم پرونده 50 درصد مقصر بوده و 50 درصد هم مسائل و بیماری‌های متوفی باعث مرگ او شده است. ‌با نظر دادگاه، متهم پرونده خرداد سال گذشته با سپردن وثیقه 600 میلیون تومانی از زندان آزاد شد. اما فرزندان متوفی به نظریه کمیسیون هفت نفره اعتراض کردند که پرونده در دستور کار کارشناسان هیات 9 نفره پزشکی قانونی قرار گرفت و سرانجام نظر دادند هر چند علت مرگ، ضربه به سر متوفی و آسیب مغزی ناشی از آن بوده اما این ضربه کشنده نبوده است.

این در حالی بود که دوباره خانواده مقتول به نظر این کمیسیون اعتراض کردند که قرارشد هیات 11 نفره پزشکی قانونی در این‌باره اظهارنظر کند. سرانجام ساعت 8 صبح دیروز حمید رضا که متهم پرونده بود همراه وکیل خود، نماینده اولیای دم و وکیل آنها درسالن اجتماعات دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در حضور ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران و هیات 11 نفره پزشکی قانونی که متشکل از دو زن و 9 مرد پزشک بودند،علت مرگ مرد سالخورده را بررسی کردند. این جلسه 150 دقیقه به طول انجامید. در این جلسه نماینده خانواده مقتول، مدارک پزشکی درباره وضعیت مرد فوت شده را در اختیار کارشناسان پزشکی قانونی قرار دادند، بعد حمیدرضا به تشریح ماجرای روز جنایت و نیز وضعیت پدرخوانده‌اش پرداخت .

سپس کارشناسان پزشکی قانونی سوال‌هایی را مطرح کرده و پاسخ‌های لازم را در این باره دریافت کردند. بعداز پایان این جلسه قرار شد که هیات 11 نفره کارشناسان پزشکی قانونی به‌زودی نظر نهایی خود را به دادسرا اعلام کنند تا علت مرگ مرد سالخورده مشخص شود.
مردی که وصی خانواده مقتول است پس از این جلسه به جام‌جم گفت: من در جنگ تحمیلی شیمیایی شدم و سال‌ها پیش که برای ادامه درمان به کشور آلمان می‌رفتم با مقتول آشنا شدم و دوستی‌مان شکل گرفت و حتی زمانی که او در تهران زندگی می‌کرد نیز با او در ارتباط بودم. خانواده‌اش هم مرا می‌شناختند. او آنقدر به من اعتماد داشت که وصیتنامه‌اش را من برای او نوشتم. او به‌خاطر بیماری قلبی تحت‌نظر پزشکان آلمانی بود و یک ماه قبل از مرگ به آلمان رفت و وضعیتش بررسی شد. در این جلسه گزارش وضعیت او را به پزشکان ارائه کردم. خانواده مقتول از متهم پرونده شکایت دارند و خواستار قصاص او هستند؛ چرا که معتقدند او به قتل رسیده و بیماری پدرشان نمی‌توانسته در مرگ او نقش داشته باشد. امیدواریم در این جلسه حقیقت مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار