اعضای جدید در شورای پروانه ساخت و نمایش سینما معرفی شدند

تهران (پانا) - دو عضو جدید به شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی اضافه شدند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای جدید در شورای پروانه ساخت و نمایش سینما معرفی شدند

اخیرا اعلام شد حسن بلخاری به عضویت شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در آمده و این تغییرات در هر دو شورای مهم برای صدور مجوز ساخت و نمایش فیلم‌ها اتفاق افتاده است.

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در این زمینه توضیح داد:‌ آقای حسن بلخاری که سال‌ها تجربه حضور در شورای پروانه ساخت را داشتند، به تازگی عضو شورای پروانه نمایش شده‌اند و در واقع از شورای پروانه ساخت به شورای پروانه نمایش رفته‌اند.

او با اشاره به اینکه طبیعی است هر از گاهی از این جابجایی‌ها داشته باشیم، افزود: در حال حاضر آقایان اکبر نبوی و مجید رضابالا هم به عنوان اعضای جدید شورای پروانه ساخت هستند که البته آقای رضابالا همچنان در شورای پروانه نمایش هم هستند و ممکن است یکی دو نفر دیگر به شورای پروانه نمایش اضافه شوند.

وی درباره تغییر احتمالی در سیاست‌گذاری‌ها با تغییر در اعضای شوراها گفت:‌ طبیعتا انتخاب اعضای شورا در راستای سیاست‌های کلی سازمان سینمایی و وزارت ارشاد است و جابجایی‌ها و تغییرات دلیل بر اینکه شورا یا فردی مسئله‌ای داشته نیست. در این مورد به آقایان کرمی و رضابالا می‌توان اشاره کرد که در هر دو شورا حضور دارند تا محصولات را چه پیش از ساخت و چه بعد از آن ببینند و ارزیابی کنند. بنابراین آنچه ما در نظر داریم خارج از سیاست‌های کلی ما برای ارتقای کیفی و محتوای سینمای ایران نیست و این طور نبوده که سیاست جدید و نویی درانداخته باشیم.

او تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم هم شورای پروانه ساخت و هم شورای پروانه نمایش منسجم، حرفه‌ای و کارآمدتر باشد.

پیش‌تر حسن خجسته، محمد احسانی، حسین کرمی، جمال شورجه، مجید رضابالا، کمال تبریزی، رضا پورحسین، محمد هادی کریمی و حجت الاسلام خاموشی به عنوان اعضای پروانه نمایش و منوچهر شاهسواری، فریدون جیرانی، محمود اربابی، حسین کرمی، حسن بلخاری، جمال شورجه و مسعود نقاش‌زاده به عنوان اعضای شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی معرفی شده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار