مصرف آب شرب قزوین 35 تا 40 درصد افزایش یافت؛ مردم رعایت کنند

قزوین (پانا) - استاندار قزوین از افزایش 35 تا 40 درصدی مصرف آب شرب در استان قزوین خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مصرف آب شرب قزوین 35 تا 40 درصد افزایش یافت؛ مردم رعایت کنند

هدایت الله جمالی پور در گفتگوی خبری در توصیه‌های بهداشتی، اظهار کرد: مردم در نظافت و رعایت اصول ایمنی ملاحظه مصرف آب شرب را داشته باشند، چون در این روزهای اخیر به علت مصرف بالای آب با افزایش سرانه ۳۵ تا ۴۰ درصدی آب شرب همراه بودیم و در برخی مناطق باعث افت فشار و قطعی آب شد.

جمالی پور بیان کرد: شستن دست‌ها قاعده دارد، اگر از بیرون به منزل می آییم حتما باید دست ها را بشوییم اما اینکه مدام در داخل منزل و برای هرکار کوچکی بخواهیم وسواس به خرج داده و آب را برای دقایق طولانی باز نگهداریم، مشکلاتی را برای ما بع وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود آب شرب در استان قزوین، ۲ حلقه چاه جدید وارد مدار شده اما لازم است که مردم نیز مراعات کرده و در مصرف آب دقت کنند.

استاندار قزوین در خصوص فضای رسانه‌ای موجود در حاشیه بیماری کرونا گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و بداخلاقی ترین کار ممکن این است که از یک ویروس مهلک و خطرناک، بهره برداری سیاسی شود، کشور ایتالیا الان وضعیت خوبی ندارد و متاسفانه دشمن فکر می کند فقط جمهوری اسلامی آلوده شده است، درحالی که کشورهای آمریکا، آفریقا و حتی اسپانیا و ایتالیا درگیر این ویروس هستند و تمام رسانه ها ایران را نشانه گرفته‌اند.

جمالی پور اضافه کرد: امپراطوری رسانه‌های بیگانه به دنبال تزریق فضای ناامنی و نامیدی در جامعه است، اخباری را می بینم که مثلا ۲۰ نفر به علت کرونا در فلان شهر فوت کرده است، این دقیقا کار دشمن است، چه ضرورتی دارد که چنین اخباری را از مردم پنهان کنیم؟ اصلا امکان پنهان کاری وجود ندارد، چون فرد در حال دفن شدن است و اقوام و فامیل دارد.

وی با تشکر از رسانه‌های داخل جمهوری اسلامی اظهار داشت: انصافا صدا و سیما و رسانه و مطبوعات بسیار خوب با این بحران همکاری کردند و اطلاع رسانی بسیار خوب و جامعی در این رابطه صورت گرفت، با این حال تاکید می کنم که اخبار در رابطه با کرونا را از استانداری و علوم پزشکی به عنوان مبادی قانونی دنبال کنند، البته اولویت با دانشگاه علوم پزشکی است و هر اطلاعاتی هم که وجود داشته باشد باید در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

استاندار قزوین در رابطه با کمبود وسایل بهداشتی و ضدعفونی در استان گفت: قزوین گرچه قطب شویندگی کشور محسوب می‌شود، اما هیچکدام آنها در خصوص لوازم مورد نیاز ما فعالیت نمی کردند و زمانی که نیاز به مواد ضدعفونی احساس شد، به معاون اقتصادی و سیاسی ماموریت دادم تا خط تولید برخی از واحدهای شوینده در استان را تغییر دهند.

جمالی پور خاطرنشان مرد: هم اکنون تولید ژل ضدعفونی افزایش یافته و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و تولید محصولات نیز روز به روز در حال افزایش بوده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، واقعیت این است که کسی تصور نمی‌کرد تا این اندازه نیاز به مواد ضوعفونی و ماسک در جامعه افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در حال تولید ماسک است که با افزایش این خط تولید می توان هرچه سریع تر موارد مورد نیاز مردم را تامین کرد.

استاندار قزوین با تشکر از کادر درمان و پزشکی کشور گفت: در روزهای اخیر کادر بهداشت و درمان کشور بیشتر از ۱۰ روز در مراکز درمانی قرنطینه بودند و حتی از دیدن فرزندان و خانواده محروم بودند تا به مداوای شهروندان بپردازند، امروز جای دارد که دست این افراد را فشرده و دست بوس زحمات آنها باشیم، به هرحال با بروز هر بحرانی در جامعه یک دستگاه اجرایی همیشه بیشتر از بقیه درگیر اوضاع بحرانی می شود که امروز با ورود ویروس کرونا بخش درمان و بهداشت ما انصافا به عنوان خط مقدم در حال فعالیت هستند.

جمالی پور یادآورر شد: هم اکنون از سپاه، ارتش و بسیج خواستیم که آمادگی خودشان را برای انجام خدمات بهداشتی در استان حفظ کنند و از این بابت نگرانی در استان وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار