۵۲۳ مورد جدید قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در کشور

شمار بهبودیافتگان به ۲۹۱ نفر رسید

شیراز(پانا) _معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با فعالیت ۲۲ آزمایشگاه در کشور، آمارهای ما به روز شده است، به طوریکه آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه، ۱۲۰۰ تست انجام دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۲۳ مورد جدید قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علیرضا رییسی»، در جمع خبرنگاران درخصوص آمار جدید مبتلایان به کووید ۱۹، گفت: از ظهر دیروز تا امروز، براساس نتایج قطعی آزمایشگاهی، تعداد ۵۲۳ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، متاسفانه، ۱۲ نفر فوت کرده اند.

او با بیان اینکه در مجموع ۱۵۰۱ مورد قطعی مبتلا به کووید ۱۹ و ۶۶ فوتی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شمار بهبودیافتگان به ۲۹۱ رسیده است.

دکتر رییسی با بیان اینکه بیشترین استان های درگیر در این زمینه، تهران، گیلان و قم به شمار می روند، ادامه داد: در قم و گیلان، میزان بهبودیافتگان و مبتلایان تقریبا یکسان شده است.

او گفت: از ابتدای همه گیری تاکنون، حدود ۷۲۸۰ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد، از حدود ۴۳۱۲ نفر تست گرفته شده و ۱۵۰۱ نفر مورد مثبت کرونا اعلام شده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در این زمینه ۲۲ آزمایشگاه در سطح کشور فعال است، عنوان کرد: با فعالیت ۲۲ آزمایشگاه در کشور، آمارهای ما به روز شده است، به طوریکه آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه، ۱۲۰۰ تست انجام دهد. خوشبختانه در زمینه به روز رسانی انجام تست ها، موفق بوده ایم.

او افزود: در این آزمایشگاه ها تست غربالگری انجام می شود و چنانچه مثبت اعلام شود، به عنوان موارد مثبت تلقی شده و درمان آنها انجام می شود، اما برای قطعی شدن این آزمایشات، نمونه ها به تهران ارسال می شود و ما تست های قطعی را اعلام می کنیم. لذا این آمارهایی که اعلام می شود، آمارهای قطعی بوده و نباید آمار استان ها را موارد قطعی بیماری تلقی کرد.

او با تاکید براینکه مردم باید از تردد غیرضروری پرهیز کنند، بیان کرد: ۷۰ درصد مراجعان به بیمارستان ها، نیازی به مراجعه ندارند و فقط ترس از کرونا باعث می شود که مراجعه کنند. بر فرض اینکه فردی مبتلا باشد، در بیش از ۸۰ درصد موارد، بروز بیماری خفیف بوده و فرد در منزل مداوا می شود. آنچه باعث نگرانی است، تردد غیرضروری بین شهری و سرپیچی از مقررات بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار