اسفندیاری پور:

نارضایتی کشاورزان از قیمت گندم/28 درصد تولید گندم گلستان تحویل دولت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان از قیمت خرید گندم توسط دولت راضی نیستند و اگر سال آینده نیز قیمت بر همین منوال باشد کشاورزان گندم کمتری کشت می کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ اسماعیل اسفندیاری پور اظهار داشت: میانگین 11 ساله تولید گندم از سال 79 تا 90 این امر رانشان می دهد که به طور میانگین بین 955 هزار و566 تن سالانه گندم تولید می شد که سطح زیر کشت 376 تا 421 هزار هکتار بود و میانگین خرید دولتی 802 هزار و42 تن بود که 84 درصد تولید گندم را شامل می شد.

وی با بیان اینکه امسال وسال گذشته قیمت تضمینی گندم کمتر از قیمت توافقی بود وکشاورزان کمتر گندم تحویل دولت دادند بیان داشت: میانگین سطح کشت طی سال گذشته و امسال 369 هزار و 830 هکتار بود و میانگین تولید دوسال طبق آمارها یک میلون و50 هزار تن بود.

وی تصریح کرد: گندمی که سال گذشته دولت خرید کرد 243 هزار تن بود که تنها 24 درصد گندم تولیدی کشاورزان را شامل می شد وامسال نیز تا این تاریخ دولت 312 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است که شامل 28 درصد گندم تولیدی کشاورزان است.

اسفندیاری اظهارداشت: سال گذشته قیمت تضمینی گندم 420 بود که در مهر به 560 تومان رسید و این درحالی است که قیمت کاه وکلشت گندم تقریبا با قیمت گندم برابر است وکشاورزان از این قیمت تضمین شده راضی نیستند .

کشاورز خارجی را باواردات فربه می کنیم

وی ادامه داد:ما برای گندم وارداتی از خارج از کشور پول هنگفتی می دهیم اما به کشاورز خودمان پول نمی دهیم ٰ ما با این اقدام کشاورزان آن طرف مرزها را فربه می کنیم وکشاورز خود را با این قیمت های خرید پایین لاغر کرده ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: اگر این نارسایی رفع نشود مردم دیگر دل به تولید این محصول نمی دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار