رسانه ها به کادر پزشکی و پرستاران استان توجه کنند

قزوین (پانا) - معاون استاندار قزوین گفت:رسانه‌ها باید در این شرایط کادر پزشکی و پرستاری استان را تقویت کنند چون آنها سربازان خط مقدم مبارزه هستند و جان برکفانه در این زمینه تلاش می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها به کادر پزشکی و پرستاران استان توجه کنند

منوچهر حبیبی در شورای اطلاع رسانی استان قزوین،بیان داشت: رسانه‌ها باید در این شرایط کادر پزشکی و پرستاری استان را تقویت کنند چون آنها سربازان خط مقدم مبارزه هستند و جان برکفانه در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین رسانه‌ها لازم است در خصوص راه اندازی بیمارستان صحرایی، تعطیلی مدارس و کنترل ورودی‌های استان اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند موضوع جدی است.

حبیبی با تاکید بر فرهنگ سازی درخصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با این بیماری، گفت: در این شرایط امکانات برای خرید ماسک، الکل، مایع شوینده و ... جوابگو نیست و رسانه‌ها باید با فرهنگ سازی، ظرفیت خیران را در این زمینه به کار بگیرند.

معاون استاندار ادامه داد: رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما باید از هر ظرفیتی برای پرکردن اوقات فراغت مردم استفاده کنند تا مردم با جدی گرفتن این بیماری در مکان‌های پرازدحام و شلوغ حضور نیابند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: هدف از تشکیل این جلسه در این شرایط، استفاده از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی استان در جهت تنویر افکار عمومی است و باید با سیاست گذاری کلی و واحد بتوانیم آگاهی مردم را نسبت به این بیماری با اطلاعات درست و منطقی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه خبر به سه بخش رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: جا دارد از زحمات فعالان این عرصه در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درست به مردم تشکر کنیم و تاکید نماییم که رسانه‌ها در این شرایط باید کمک کار دستگاه‌های امدادی و بهداشت و درمان استان باشند.

حبیبی با بیان اینکه فضای مجازی در خصوص انتشار اخبار کرونا نیاز به مدیریت دارد، افزود: این فضا به جهت گسترده بودن، خیلی سریع مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید شورای اطلاع رسانی استان برای مدیریت فضای مجازی اقدام کند.

وی اضافه کرد: هم اینک انتشار برخی شایعات در فضای مجازی، مردم را نگران می‌کند و باید رسانه‌ها و مطبوعات با انتشار واقعیت‌های این بیماری، جلوی بروز شایعات را بگیرند.

حبیبی ادامه داد: مسوولیت کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونا با روابط عمومی استانداری است و باید اخبار مربوط را از دستگاه‌ها دریافت کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار