تاکنون ۳۳۲ نوع بیماری نادر در ایران شناسایی شده است

تهران (پانا) - 29 فوریه مصادف با دهم اسفند ماه روز جهانی بیماریهای نادر است که همزمان بیش از 90 کشور جهان این روز را جشن می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون ۳۳۲ نوع بیماری نادر در ایران شناسایی شده است

به گزارش روابط عمومی بنیاد بیماری‌های نادر، در ایران نیز پس از تاسیس بنیاد بیماری‌های نادر ایران از سال 1387 توسط بنیانگذار فقید بنیاد بیماریهای نادر ایران زنده یاد علی داودیان، هر ساله مراسم گرامیداشتی با حضور گسترده بیماران نادر برگزار می‌شود که امسال به دلیل خطر اپیدمی بیماری کرونا و آنفولانزا و آسیب پذیری بیشتر بیماران نادر به دلیل بیمارهای زمینه ای این مراسم برگزار نشد.

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی حدود 300 میلیون نفر بیمار نادر در کل جهان وجود دارد. بر این اساس اتحادیه بیماری‌های نادر اروپا و بنیاد بیماری‌های نادر نیز شعار" ما همان 300 میلیون بیمار نادر هستیم" را به عنوان شعار رسمی امسال اعلام کرده اند.

بنیاد بیماری‌های نادر ایران در سال جاری موفق به تدوین سند ملی بیماری‌های نادر شد که این سند در وزارت بهداشت و هیئت دولت در حال بررسی است و همچنین جلد اول از مجموعه چهار جلدی اطلس بیماریهای نادر را منتشر کرد.

همچنین بنیاد بیماری‌های نادر با برگزاری کمیسیونهای پزشکی و بررسی پرونده‌های ارسالی بیماران نادر از طریق سامانه سبنا (ثبت الکترونیکی پرونده بیماران نادر) تا کنون 332 نوع بیماری نادر را در کشور تایید کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار