اولین محموله کمک‌های چین برای مبارزه با کرونا وارد ایران شد

تهران (پانا) - سفیر چین در تهران در توئیتر نوشت: اولین محموله چین وارد ایران شد و کمک‌های بیشتر ارسال خواهند شد؛ قوی باش ایران.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین محموله کمک‌های چین برای مبارزه با کرونا وارد ایران شد

به گزارش ایرنا،‌ «چانگ هوا» سفیر چین در تهران امروز جمعه در صفحه توئیتر خود از ورود اولین محموله کمک های چین به ایران خبر داد و افزود: سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که اولین محموله چین وارد ایران شد و کمک‌های بیشتر ارسال خواهند شد. قوی باش ایران.

سفیر چین در تهران همچنین روز چهارشنبه با انتشار توئیتی از اهدای ۵ هزار کیت تشخیص ویروس جدید کرونا به ایران نوشت: ۵ هزار کیت تشخیص ویروس جدید کرونا که هدایای سفارت چین و شرکت‌های چینی در ایران است به طرف ایرانی تحویل داده شد. تلاش ما ادامه دارد.

چانگ هوا دیروز هم با انتشار فیلمی در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز بنده به نمایندگی از سفارت چین در ایران، ۲۵۰ هزار ماسک را به ایران اهدا نمودم. کمک های بیشتری در آینده ارسال می‌گردد. قوی باش ایران!

ویروس کرونا یا «کووید-۱۹» از اواخر آذرماه تاکنون ۷۵ هزار نفر چینی را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است. این ویروس تا امروز نزدیک به ۴۰ کشور را درگیر کرده است و ایران پس از چین با ۱۵ کشته بیشترین آمار جان‌باختگان را به خود اختصاص داده است.

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی بود که پس از شیوع ویروس کرونا در چین، ضمن همدردی با مردم و دولت این کشور، تجهیزات پزشکی از جمله سه میلیون ماسک و چندین محموله کمک های بشردوستانه به چین ارسال کرد.

در این راستا، وانگ یی وزیر امورخارجه چین روز ۱۶ بهمن در گفت وگو با محمد جواد ظریف از تلاش های ایران برای کمک‌ به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در چین قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار