در آستانه روز تربیت اسلامی صورت پذیرفت؛

دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش با امام جمعه زاهدان

زاهدان (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: روز امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی با پایه گذاری شهیدان رجایی و باهنر در مدارس، تاسیس شد تا دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش با امام جمعه زاهدان

حمیدرضا رخشانی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که در محل دفتر امام جمعه زاهدان تشکیل شد، اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش نهاد امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی توسط شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد تا دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب کنند.

او ادامه داد: در واقع بیانیه گام دوم انقلاب نیز برهمین اساس شرایط را برای آموزش و پرورش تشریح نموده است که باید طبق آن تمامی مسائلی که در ۴۰ سال گذشته به وقوع پیوسته است را بررسی و از فرصت‌ها موجود استفاده کنیم و تهدیدها مختلف را حذف کنیم تا بتوانیم برای چهل سال آینده گام های موثرتری برداریم و دانش آموزان خودمان را نیز برای فردای ایران اسلام آماده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: ما نیازمند آنیم تا در بحث فضاها و تمامی شاخص های آموزشی خود را به نرم کشوری نزدیک کنیم. لذا این مهم نیازمند هم افزایی همه مجموعه ها، سازمان ها و ادارات استان است.

او با اشاره به اینکه تغییر در فرهنگ عمومی کمک همه دستگاه‌ها را می طلبد، گفت: خشبختانه در سال جاری ۹۰۰ کلاس درس به مدارس استان افزوده شده است. اما از سوی دیگر نیز جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر دانش‌آموزان به آمار دانش آموزی استان اضافه شده است که مشکلات کمبود فضای آموزشی را دوچندان کرده است لذا برای آنکه به سطح میانگین کشوری در تعداد کلاس های استان برسیم باید 13000 کلاس درس داشته باشیم که این امر جزء با عزم ملی محقق نخواهد شد.

رخشانی با اشاره به اینکه با هم افزایی های صورت گرفته با هاسب(خیرین مدرسه ساز و اندیشه ساز) این گروه در سال جاری ساخت 200 کلاس درس را برای استان تقبل کرده است، تصریح کرد: بایستی هاسب حضور خود را افزون بر حضورش در سازمان نوسازی مدارس استان گسترش دهد و در دیگر مباحث مورد نیاز آموزش و پرورش کمک کننده ما باشد.

او در ادامه سه راهکار عمده را برای حل مشکلات آموزش و پرورش استان مطرح کرد و گفت: برای (بازماندگان از تحصیل)؛ باید مدارس شبانه روزی بیشتری ساخته شود و علاوه بر آن از تمامی ظرفیت‌های موجود این دسته از مدارس در جهت جذب دانش آموزانی که در روستاهای دور دست حضور دارند، استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مدارس شبانه روزی می توانند بهترین راه حل برای جذب کودکان کار، بازمانده از تحصیل و.. باشند، عنوان داشت: طبق برآورد های صورت گرفته نیاز این استان به ۱۲۰ مدرسه شبانه روزی است که از مجموع آن ساخت ۹۳ مدرسه را در کار گروه هاسب مطرح کرده ایم که خوشبختانه موافقت های اولیه آن صورت پذیرفته است.

او از طرح (روستا مرکزی) به عنوان دومین برنامه کلی استان یاد کرد و افزود: در واقع در این طرح به جای ساخت فضاهای آموزشی متعدد و جدید، در روستاهای دور با تراکم دانش آموزی محدود از مینی بوس و سرویس ایمن دانش آموزی بهره خواهیم جست تا بدین سبب علاوه بر حل مشکل عدم مدارس در مناطق صعب العبور و دور افتاده؛ دانش آموزان ساکن در روستاهای مختلف را جمع آوری و به یک مدرسه واحد برسانند.

رخشانی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای احداث ۱۰۰ پروژه روستا مرکزی صورت گرفته است، ابراز کرد: آموزش و پرورش استان برای اولین بار در شهرستان هامون به صورت استارت اولیه این طرح را اجرایی کرده است که در آینده نزدیک آن را در کل استان گسترش خواهیم داد.

او در پایان از بکارگیری روش نوین آموزشی (مراکز آموزش از راه دور) به عنوان سومین طرح در استان یاد کرد و گفت: در این طرح دانش آموزان از راه دور می توانند تحصیل کنند. در واقع با ساخت نرم افزارهای آموزشی ویژه تلفن های همراه و همچنین بکارگیری تلویزیون های آموزشی به آموزش دانش آموزن در تمام استان خواهیم رفت.

شایان ذکر است: در ابتدای این دیدار حبیب اله تراقویی معاون پرورشی آن اداره‌کل و داود صیاد رئیس سازمان دانش آموزی استان به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت های انجام شده در حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار