معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

ظرفیت دام موجود در استان سمنان بیش از ظرفیت مراتع است

سمنان (پانا) - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از واگذاری ۴۹۲ طرح مرتع‌داری به بهره‌برداران خبر داد و گفت: ظرفیت دام موجود در استان بیش از ظرفیت مراتع است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت دام موجود در استان سمنان بیش از ظرفیت مراتع است

علی‌اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، بیان اینکه ظرفیت مراتع استان برای ۹۹۵ هزار واحد دامی ارزیابی‌شده است، ابراز داشت: این در شرایطی که تعداد دام یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار رأس برآورد می‌شود که نشان می‌دهد ظرفیت دام موجود در این استان بیش از ظرفیت مراتع است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به این وضعیت می‌بایست مراتع سامان‌دهی و میزان بهره‌برداری از آن‌ها مشخص شود، افزود: با توجه به اینکه ۹۶ درصد سطح این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد لذا می‌بایست در استفاده از این ظرفیت باید حساسیت و دقت بیشتری را داشت.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه سه میلیون و ۷۳۱ هزار هکتار از این منابع را مراتع قابل تعلیف به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بر این اساس ۴۹۲ طرح مرتع‌داری در دفتر اسناد رسمی به بهره‌برداران واگذار شد.

جلالی بابیان اینکه این اقدام در راستای مدیریت بهینه مراتع صورت گرفته است، در ادامه تصریح کرد: طرح‌های مرتع‌داری پس از تصویب در دفتر اسناد رسمی به بهره‌برداران ذی‌حق برای اجرا واگذارشده است.

وی بابیان اینکه تعداد سامانه‌های عرفی مراتع استان سمنان یک هزار و ۲۵۲ مورد است، افزود: که از این تعداد در ۴۹۲ سامانه عرفی آن طرح مرتع‌داری تهیه‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار