دانش آموزان یزدی نمایندگان خود در مجلس دانش آموزی کشور را انتخاب کردند

یزد (پانا) - انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور صبح امروز با حضور 100 نفر از دانش آموزان برگزیده شهرستانها و مناطق 14 گانه استان یزد در سالن پژوهشکده تعلیم وتربیت برگزارشد و پریسا حسینی و محمدرضا نمازی به عنوان نماینده دانش آموزان یزدی درمجلس دانش آموزی انتخاب شدند.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان یزدی نمایندگان خود در مجلس دانش آموزی کشور را انتخاب کردند

مدیرکل آموزش وپرورش یزد اعلام کرد: مجلس دانش آموزی باعث افزایش آگاهی و بینش دانش آموزان می شود.

در مراسم آغازین این انتخابات مدیرکل آموزش و پرورش انتخابات مجلس دانش آموزی را بهترین فضا و فرصت برای جامعه پذیری و اجتماعی شدن دانش آموزان دانست و گفت: مجلس دانش آموزی باعث افزایش آگاهی و بینش دانش آموزان در عرصه های مختلف و مسائل روز جامعه در دانش آموزان می شود.

" عباسعلی دانافر " با یادآوری اینکه مجلس دانش آموزی بهترین فرصت برای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است افزود: مجلس دانش آموزی روحیه مشارکت پذیری، مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس و خودباوری ، پرسشگری، نقد و نقادی را در دانش آموزان پرورش می دهد.

او ادامه داد: مجلس دانش آموزی یک نهاد مشورتی و تصمیم ساز است و زمینه انتقال دغدغه ها و چالش های آموزش و پرورش از کف مدرسه و کلاس از طریق نمایندگان دانش آموزان به مسئولین و به ویژه مدیرکل آموزش و پرورش را فراهم می کند.

" دانافر " یکی از مهم ترین مسیرهای تحقق سند بنیادین و نیز تربیت دانش آموزان در ساحت های شش گانه به ویژه ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی شورای دانش آموزی و مجلس و پارلمان دانش آموزی است.

او همچنین خاطرنشان کرد: مجلس دانش آموزی یک نهاد مشورتی و تصمیم ساز بسیار موثر است و دانش آموزان در شورا و مجلس دانش آموزی بازوان آموزش و پرورش به ویژه مدیرکل می باشند که می توانند با ارائه نظرات و پیشنهادات خود آموزش و پرورش را یاری کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نیز عنوان کرد: مردم در جمهوری اسلامی نقش محوری دارند .

در ادامه این مراسم محمد علی شاه حسینی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری در سخنانی با اشاره به افتخارات نظام جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی براساس نگاه عمیق و دقیق مبتنی بر مردم سالاری دینی شکل گرفته است.

شاه حسینی افزود: مردم سالاری در همه ابعاد جاری است و مردم در جمهوری اسلامی نقش محوری دارند.

او خاطرنشان کرد: تمام ارکان نظام مستقیم وغیر مستقیم به ارای مردم وابسته است و مردم ایران در سی وهفتمین انتخابات 41 ساله انقلاب شرکت خواهند کرد.

او از حضور دانش آموزان درانتخابات مجلس دانش آموزی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیداورم این تشکل ها بتوانند دانش آموزان را برای ورود به نقش های اجتماعی آماده کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان به فراهم شدن تمامی مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان یزد اشاره کرد و گفت: 720 هزار نفر یزدی واجد شرکت در انتخابات مجلس یازدهم هستند که از این تعداد 40 هزار نفر رای اولی هستند .

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور نیز بیان کرد: نتایج فعالیت های مجلس دانش آموزی چشمگیر بوده است.

مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور نیز با اشاره به فعالیت های دانش آموزان در مجلس دوره نهم گفت: دراین دوره به نتایج خوب و چشمگیری دست یافته ایم

زهرا روائی پناه به شکل گیری پارلمان های دانش آموزی در استانها اشاره کرد و گفت: استان یزد از استانهای پیشرو در تشکیل پارلمان دانش آموزی است و انشالله این پارلمان ها درتمامی استانها فراگیر خواهد شد.

او پرسش گری و مطالبه گری دانش آموزان در مجلس دانش آموزی را یادآور شد و گفت: فعالیت های مجلس دانش آموزی دوره نهم در مورد تغییرات کتب درسی بسیار اثر بخش بوده است.

او در ادامه گوشه ای از وظایف و اختیارات مجلس دانش آموزی را برشمرد و نحوه برگزاری انتخابات را تشریح کرد.

در ادامه داوطلبان عضویت در مجلس دانش آموزی در دو جلسه جداگانه به تفکیک پسر ودختر به معرفی برنامه های خود پرداختند.

در پایان رای گیری انتخابات مجلس دانش آموزی برگزار شد تا یک دختر و یک پسر به عنوان نمایندگان دانش آموزان استان درمجلس دانش آموزی معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار