تدوین نقشه جامع گردشگری استان بوشهر توسط مراکز آموزشی عالی

بوشهر(پانا)- نقشه جامع گردشگری استان بوشهر باید از سوی مراکز علمی و آموزشی استان با حضور اساتید برجسته مورد بررسی قرار گرفته و تدوین شود.

کد مطلب: ۱۰۲۴۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تدوین نقشه جامع گردشگری استان بوشهر توسط مراکز آموزشی عالی

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان بوشهر با اشاره به نقش ارزشمند مراکز آموزش عالی استان در تدوین اسناد توسعه ای اظهار کرد: بدون شک نقش مراکز علمی و دانشگاهی استان در تدوین اسناد مربوط به توسعه و پیشرفت استان بی بدیل است.
وی با اشاره به طرح پژوهشی در مورد گردشگری دریایی با رویکرد فناوری و بازار که توسط مراکز علمی و دانشگاهی استان تهیه شده است، افزود: این اقدام مهم جای قدردانی دارد که دانشگاه خلیج فارس و گروههای تخصصی برای استفاده از ظرفیت دریا در استان آسیتن همت را بالا زده اند و اقدامات پژوهشی مثبتی در دست تهیه دارند.
استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های عمده دریا در زمینه های مختلف از جمله گردشگری، انتظار است سایر دانشگاههای استان هم در حوزه مطالعات توسعه گردشگری دریایی ورود کرده و اساتید دانشگاهی در این زمینه راهکارهای خود را ارائه کنند.
گراوند با بیان اینکه پیوند دانشگاه و دستگاه های اجرایی یک اقدام مبارک است، عنوان کرد: نقشه جامع گردشگری استان باید از سوی مراکز علمی و آموزشی استان با حضور اساتید برجسته مورد بررسی قرار گرفته و تدوین شود.
او بر لزوم تحقیقات علمی برای شناسایی راهکارهای اجرایی به منظور استفاده از ظرفیت دریا جهت توسعه گردشگری در استان تاکید کرد.
لازم به ذکر است در این نشست سه طرح گردشگری دریایی با رویکرد فناوری و بازار، نقشه راه اینترنت اشیا و بهینه سازی استفاده از آب شور در زراعت گوجه فرنگی توسط سه گروه پژوهشی استان به اعضا ارائه شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار