با حضور مدیر کل آموزش و پرورش زنجان:

خرد جمعی می‌تواند تصمیم‌های مدیریتی را عملی سازد

زنجان (پانا) -دومین جلسه حلقه بهبود کیفیت امور زنان با محوریت شیوه جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق شهری، روستایی و عشایری با حضور کلیه اعضا در سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
خرد جمعی می‌تواند تصمیم‌های مدیریتی را عملی سازد

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن تبریک ایام، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی ابعاد مختلف زندگی بانوان مسلمان باشد.

رفیعی گفت: در حوزه های مختلف تصمیم گیری اداره کل حلقه هایی برای کیفیت بخشی ایجاد شده است تا ضمن گفتگو و مشورت، با خرد جمعی تصمیمات مدیریتی را عملی کنند.

وی افزود: تاکید بر خرد جمعی عامل اتصال حلقه های بهبود کیفیت در آموزش و پرورش است.

رفیعی هدف اصلی از تشکیل این جلسه را ایجاد دغدغه برای برگرداندن دانش آموزان دختری که به هر دلیل یا اساسا وارد چرخه آموزش نشده اند یا پس از مدتی کوتاه از آن خارج شده اند، عنوان کرد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت تصریح کرد: در مدارس امروزی ما انباشت و پیچیدگی اطلاعات به صورت روزافزون رو به افزایش است و باید این جمع آوری داده ها همراه با آموزش مهارتهای اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و توزیع فضا و امکانات جزو عوامل تاثیر گذار در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است و باید در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل تحلیل آماری دقیق به تفکیک مناطق شهری و روستایی، جنسیت و رده سنی لحاظ شود.

زهرا سلیمانی مسئول امور زنان اداره کل در ادامه این جلسه ابراز داشت:امروزه ضرورت آموزش و پرورش برای دست یابی به آگاهی و سواد، در بسیاری از کشورها کاملا شناخته شده است و عدالت آموزشی از موضوعاتی است که لازم است در راستای آموزش و پرورش به آن پرداخته شود.

وی گفت: تحصیل و سوادآموزی به خودی خود تنها بخشی از حقوقی است که بازماندگان تحصیل از آن محروم می شوند.

سلیمانی افزود: وجود اعتقادات خرافی، سنتها و باورهای غلط خانواده و برخورد غیر منطقی والدین با نیاز تحصیل فرزندان خصوصا فرزند دختر یکی از علل بازماندگی تحصیل به شمار می رود و همچنین عوامل فردی، فرهنگی سازمانی، جغرافیایی و اقتصادی از دیگر موانع جذب کودکان بازمانده از تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار