رقابت ۳ کاندیدای آشوری برای یک کرسی در مجلس یازدهم

ارومیه (پانا) - رییس انجمن آشوریان ارومیه گفت: سه کاندیدای آشوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای یک کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت می‌کنند که یکی از آنان ارومیه‌ای است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۳ کاندیدای آشوری برای یک کرسی در مجلس یازدهم

استانلی سیمونز» با تاکید بر اینکه ۲ نامزد دیگر هم ساکن تهران هستند، افزود: هشت نفر از آشوریان برای یازدهمین دوره نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده بودند که سه نفر آنان انصراف دادند، ۲ نفر رد صلاحیت شدند و سه نفر دیگر باقی ماندند.

وی به فرآیند ثبت‌نام داوطلبان آشوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: نحوه ثبت‌نام دواطلبان نماینده آشوریان با بقیه فرقی ندارد و تایید یا ردصلاحیت نامزدها نیز توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی آشوریان از فرمانداری تهران ثبت‌نام می‌کنند ولی صندوق‌های رای در کرج، تهران، اهواز، ارومیه، سلماس و شاهین‌شهر اصفهان مستقر می‌شود.

انتخاب نمایندگان اقلیت‌های دینی مطابق اصل ۶۴ قانون اساسی صورت می‌گیرد و بر اساس آن زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال نیز هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران دارند.

نمایندگان اقلیت‌های دینی در کشور به صورت سراسری انتخاب می شوند و فقط ارامنه دارای ۲ حوزه انتخابیه ارامنه شمال به مرکزیت تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت اصفهان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار