مانور «روز بدون حادثه ترافیکی» بصورت پایلوت و برای اولین بار در آذربایجان غربی اجرامی شود

ارومیه (پانا) - اجرای مانور «روز بدون حادثه ترافیکی» بصورت پایلوت و برای اولین بار در آذربایجان غربی در یازدهمین کمیسیون ایمنی حمل و نقل تصویب شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مانور «روز بدون حادثه ترافیکی» بصورت پایلوت و برای اولین بار در آذربایجان غربی اجرامی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در یازدهمین کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان در این ارتباط گفت: طرح مانور «روز بدون حادثه ترافیکی» با هدف پیشگیری از حوادث رانندگی و ارتقاء سطح آگاهی ها درباره تلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در اسفند ماه سال‌جاری اجرا خواهد شد.

آیدین رحمانی با اشاره به افزایش تلفات جاده‌ای در ده ماه گذشته از سال‌جاری بیان کرد: با وجود تلاش بی وقفه پلیس راه استان و عوامل راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی متاسفانه شاهد افزایش آمار تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی هستیم که امید است با اجرای طرح مذکور به عنوان پیش آگاهی بتوانیم شوکی بر جامعه وارد نموده و با آموزش، اطلاع رسانی،ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و ارتقاء محورهای مواصلاتی روز به روز شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی باشیم.

وی ادامه داد: تلاش مضاعف در راستای کاهش حوادث رانندگی با روش های مختلف از جمله آموزش اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی از سنین کودکی و در دوران مقاطع تحصیلی توسط آموزش و پرورش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره عواقب و رفتارهای پرخطر توسط صدا و سیما بسیار ضروری است چراکه تصادف در کمین تمامی انسانهاست و با هر تصادفی خانواده های زیادی داغدار و خسارات هنگفتی بر بدنه جامعه وارد می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در راستای اجرای مانور تمامی دستگاه ها باید پای کار بوده و با آمادگی کامل و با استفاده از امکانات موجود در زمان اجرای مانور بدون کم و کاست آماده باشند.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده ای در محورهای پر تردد و پرحادثه استان با محوریت این اداره کل خبر داد و اعلام کرد: طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده ای بصورت پیش آزمایش در محورهای ارومیه _سلماس و ارومیه _ نقده و میاندوآب توسط دستگاه های اجرایی با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات جاده ای و در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی و ارتقای انضباط ترافیکی انجام خواهد شد.

ارسلان شکری با تاکید بر نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری مسافری در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی با استفاده از سیستم‌های نظارتی آنلاین (سپهتن) ادامه داد: علاوه بر انجام کنترل‌های لازم از طریق نظارت میدانی نمایندگان اداره کل راهداری، پلیس راه و انجمن صنفی، نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل با استفاده از سیستم‌های ‌نظارتی آنلاین سپهتن ( سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ) هم صورت می‌گیرد.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان یادآور شد: با استفاده از این سامانه مشخصاتی همچون زمان دقیق توقف ناوگان، مشخصات راننده، شرکت حمل و نقل مسافر اعزام کننده ناوگان، مدت زمان رانندگی و توقف‌های صورت پذیرفته ناوگان توسط هر یک از رانندگان و تصاویر رانندگان در زمان‌های متوالی به منظور نظارت بهینه در دسترس کارشناسان اداره کل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین جلوگیری از سرگردانی مسافران در اطراف جاده، تسریع در خودرو ، کاهش ترافیک جاده‌ای و جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی دیگر مزیت‌های این سامانه را شامل می شود.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی های لازم برای جلوگیری از مسدود شدن راه ارتباطی روستاها و جلوگیری از هرنوع خلل در راستای انتقال صندوق های رای انجام شده است.​

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار