«انتخاب اصلح» در بن بست طایفه‌گرایی لرستان

وعده‌هایی که بایگانی می‌شود

لرستان (پانا)- طایفه‌گرایی و وعده‌های خارج از اختیارات نمایندگان مجلس ازجمله آسیب‌هایی است که در بحبوحه انتخابات «انتخاب اصلح» را به حاشیه می‌کشاند، موضوعی که نیازمند آگاهی بخشی است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
«انتخاب اصلح» در بن بست طایفه‌گرایی لرستان

به گزارش پانا، انتخابات در همه کشورها از اهمیت به‌سزا و مهمی برخوردار است و با برگزاری آن، افرادی از سوی مردم انتخاب می‌شوند که به نوعی بر سرنوشت شهر و کشور تأثیر گذار هستند.

ضرورت پرهیز از طایفه گرایی در انتخاب

افرادی که مردم انتخاب می‌کنند باید از شایستگی بالایی برخوردار باشند و با تحقق وعده‌های خود زمینه آسایش، رفاه، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورند و موجب پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… جامعه شوند.

انتخاب آگاهانه از سوی مردم مهم‌ترین موضوع به شمار می‌آید، مردم باید با مطالعه و بررسی لازم وظایف یک نماینده مجلس را احصا کنند و بر اساس شاخص و معیارهای علمی و آگاهانه دست به انتخاب بزنند.

در دوره‌های گذشته انتخابات، متأسفانه مهم‌ترین عامل در انتخاب کاندیداها، طایفه بوده است، همواره طوایف تعیین کننده رأی مردم در شهرستان‌های مختلف مردم بوده‌اند و این در حالیست که این انتخاب فارغ از توجه به مباحث تخصصی و کارشناسانه است و موجب می‌شود که افرادی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند و بر صندلی سبز مجلس تکیه بزنند که از صلاحیت علمی و تخصصی لازم برخوردار نباشند.

به میان مردم درود رفتیم تا انتظارات آنها را از نمایندگان مجلس آینده جویا شویم.

مردم در انتخاب خود باید دقت داشته باشند

یکی از شهروندان درودی در سخنانی عنوان کرد: من در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنم چرا که نماینده‌ای که ما انتخاب می‌کنیم پیگیر کارها و مشکلات مردم باید باشد.

او گفت: من به کسی رأی خواهم داد که پیگیر مشکلات جوانان از جمله بیکاری باشد.

یکی دیگر از شهروندان درودی با تاکید بر اینکه مردم در انتخاب خود باید دقت داشته باشند و از فامیل بازی و طایفه گرایی پرهیز کنند چرا که اینها به درد کسی نمی‌خورد، بیان کرد: مردم به کسی که متعهد است، ایمان دارد، می‌تواند کاری برای شهر انجام دهد رأی بدهند.

یکی دیگر از شهروندان درودی با تاکید بر اینکه من در همه انتخابات تا کنون شرکت کرده‌ام و دیگر شناسنامه ام جای مهر ندارد، گفت: اما وقتی نماینده‌ها رأی می‌آوردند، مردم را دیگر فراموش می‌کنند.

انتظار من از نماینده مجلس، «کار، کار، کار» برای جوانان است

یکی دیگر از شهروندان درودی، تاکید کرد: انتظار من از نماینده مجلس، «کار، کار، کار» برای جوانان است. نمایندگان هنگام اخذ رأی از مردم، وعده‌ها و شعارهای زیادی برای حل مشکلات مردم می‌دهند، اما وقتی که به مجلس راه پیدا می‌کنند همه آنها را فراموش می‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان درودی با انتقاد از وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم، عنوان کرد: در حال حاضر عمده جوانان ما بیکار هستند، کارخانه‌های ما تعطیل هستند.

او با انتقاد می‌پرسد: چرا باید جوانان ما بیکار باشند، وقتی هم که قرار است در جایی استخدامی صورت گیرد از نیروهای غیربومی استفاده می‌شود؟

این شهروند درودی، تاکید کرد: تا زمانی که مشکلات حوزه تولید، اشتغال و معیشت حل نشود، وضعیت تغییری نخواهد کرد.

یکی دیگر از اهالی درود با تاکید بر اینکه کاندیداها قول دروغ به مردم ندهند، گفت: کاندیداها حقیقت را به مردم بگویند، اعلام کنند که چه کاری از دستشان برمی آید و چه کار نمی‌آید.

او در ادامه گفت: اگر من کاندیدا بودم، به مردم قول دروغ نمی‌دادم، در مراسم‌های فاتحه خوانی حضور پیدا نمی‌کردم و وعده‌هایی که قابل اجرا نبود را به مردم نمی‌دادم. قولی به مردم می‌دادم که در حیطه کاری من باشد.

یکی دیگر از شهروندان درودی، تاکید کرد: اگر من نماینده مردم شوم و نتوانم در مجلس از حق مردم دفاع کنم، استعفا می‌دهم. نماینده اگر می‌تواند از حق مردم دفاع کند، ادامه بدهد، اگر نمی‌تواند به مردم قول و وعده تو خالی ندهد.

یکی دیگر از مردم این شهر، خطاب به مردم گفت: مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، اینکه برخی می‌گویند، نمی آییم، اشتباه است. مردم باید انتخاب خوب و آگاهانه انجام بدهند و کسی را انتخاب کنند که مشکلات شهرستان را حل کند.

پیش‌بینی ۱۴۸۹ شعبه اخذ رأی در لرستان

لازم به ذکر است محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به آخرین اطلاعات و آمار داوطلبان نمایندگی مجلس در لرستان با اشاره به ثبت نام ۴۰۸ نفر برای داوطلبی مردم لرستان در مجلس، عنوان کرد: از این تعداد ۳۴ نفر انصراف دادند.

او با بیان اینکه تعداد افرادی که درخواست تغییر حوزه انتخابیه را داده بودند ۱۹ نفر هستند، تصریح کرد: ۷ نفر از این تعداد متقاضی ورود به استان هستند و ۱۱ نفر نیز متقاضی ورود به حوزه دیگری در استان‌های دیگر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ نفر مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته، با ۹ نفر مخالفت شده و پرونده ۴ نفر هم در دست بررسی است.

ثمینی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی ۳۶۸ نفر و تعداد ‬رد صلاحیت‌ها ۲۶ نفر بوده است، گفت: ‬تأیید صلاحیت شده‌ها در هیئت نظارت ۱۶۴ نفر و تعداد رد صلاحیت شده‌ها ۲۱۰ نفر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه برای اینکه مردم استان که در ادوار گذشته هم بهترین مشارکت را در انتخابات‌های خود داشته‌اند، گفت: برای اینکه مردم بتوانند حضور پرشوری داشته باشند و به خاطر اینکه در برخی شهرستان‌ها و شعب اخذ رأی با ازدحام جمعیت مواجه بودیم، توانستیم مجوزی دریافت کنیم که ۵۰ شعبه اخذ رأی را به استان اضافه کنیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۸۹ شعبه اخذ رأی در استان داریم که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴ شعبه روستایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار