خوانش داستان کودکان ونوجوانان در انجمن ادبی مهتاب نیشابور

نیشابور (پانا)- دوازدهمین جلسه خوانش داستان کودکان ونوجوانان انجمن ادبی مهتاب نیشابور با حضور اعضاء کارگاههای ادبی مراکز سه گانه در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در باغ ملی نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
خوانش داستان کودکان ونوجوانان در انجمن ادبی مهتاب نیشابور

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی اظهارکرد: نخستین مسئله نحوه خواندن داستان است. هر قدر در این زمینه تمرین کنید و اثر خود را با آرامش و تسلط قرائت کنید به شنونده اجازه لذت بردن و تحلیل و بررسی بیشتری می دهید.

سمیه سلامی راد افزود: خصوصا درآثاری که در ژانرهای معمایی نوشته می شود که پر از گره و تعلیق است این طمئنینه در خواندن اهمیت بیشتری پیدا می کندو در نوشتن داستان باید به عوامل مهمی توجه کنید که در واقع ابزار نویسندگی هستند و شامل نشان دادن و گفتن می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع هر قدر داستانهای ما نشان دادنی تر باشند حرفه ای تر هم می شوند و اما برای رسیدن به این ابزار یعنی نشان دادن بهتر، راههائی پیش روی نویسنده قرار دارد که عبارتند از:توصیف، صحنه پردازی و دیالوگ.

سلامی راد یادآورشد: مسئله مهم دیگری که به شما در ارائه بهتر اثر کمک می کند حفظ تخیل است چراکه نویسندگان خوب معمولا قوه تخیل خود را که از کودکی همراه داشته اند، حفظ کرده و به آن پر و بال می دهند و همراه بزرگ شدن دست به حذف آن نمی زنند بلکه اهمیت وجود آن را بیشتر درک می کنندو مسئله ای که در آثار گروه سنی کودک که در مرحله نوشتن طرح ادبی هستند بسیار به چشم می آید همین قوه تخیل است که بسیار بکر است و به آنها کمک می کند در نوشته هایشان از هر چیزی بگویند و حد و مرزی برای خیال خود قائل نشوند.

کارشناس ادبی کانون عنوان کرد: در داستان مدرن نویسنده از فضایی می گوید که دیده شدنی نیست و بیشتر حس می شود و فکر را درگیر می کند.در این قالب و سبک داستان که به سرعت در حال حرکت است و طرفداران خاص خود را دارد ، یک نفر با درگیری درونی خود و با توهم دست و پنجه نرم می کند و نویسنده جهان درون او را نشان می دهد.در واقع مسائلی بیان می شود که برای همه اتفاق نمی افتد و ما شخصیتی متفاوت سر و کار داریم.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی تصریح کرد: من لحظه های نابی را در شهرنیشابور و در حضور شما بچه ها تجربه کردم وشماکه پتانسیل درونی و ذاتی در ادبیات دارید مرهون پیشینه قدرتمند ادبی شهرنیشابور می باشد که تاثیر آن در تاریخ ادبیات ایران غیر قابل انکار است و این موهبتی می باشد که نصیب هر مربی ای نمی شود و من از این شانس در ابتدای کارم در کانون برخوردار بودم.

گفتنی است در انجمن ادبی مهتاب نیشابورکودکان ونوجوانان خوش قریحه این شهر ستایش عادلی تبار، نگار رضا دوست ،فاطمه رضائی، مائده اوسدی، مهسا معدنی خوشبخت، ساجده کول آبادی، فاطمه فخاری و محدثه پاکدل آثار زیبای خود را قرائت ومورد تحلیل قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار